stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 396146
  • 14 مهر 1400 - 14:45
0
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی:

واکسیناسیون دانش آموزان سرعت می گیرد

واکسیناسیون دانش آموزان سرعت می گیرد
مرکزی_ قلمنا_ رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: تمهیدات لازم برای تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان اندیشیده شده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: در راستای بازگشایی ایمن مدارس، بر اساس دستور  وزیر مبنی بر تسریع در ادامه و اجرای واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲- ۱۸ سال و با توجه به اعلام آمادگی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، برنامه تسریع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال به بالا برای اجرا از روز پنج شنبه ۱۵/۷ /۱۴۰۰ در مدارس منتخب ابلاغ گردیده و انجام خواهد شد.

وی افزود: تعداد دانش آموزانی که در شهرستان نیاز به واکسیناسیون دارند تعیین و مدارس به عنوان مراکز تجمیعی واکسیناسیون دانش آموزان، به صورتی که در حداکثر ۳ روز واکسیناسیون نوبت اول دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله تکمیل شود، نیز تامین و معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: نیروهای اجراییِ ثبات و حفاظتی، مدیر پایگاه و تامین تجهیزات (یخچال، کامپیوتر و …) از طرف آموزش و پرورش شهرستان و تامین ناظر فنی، واکسیناتور و تجهیزات تزریق واکسن از طریق شبکه بهداشت شهرستان (با هماهنگی نهادهای همکار: بسیج، سپاه، هلال احمر، اورژانس و…) تامین می گردد.

علیمحمدی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای در دسترس بودن تیم اورژانس و پزشک قبل از شروع اجرای واکسیناسیون توسط مرکز بهداشت شهرستان انجام می شود، خاطرنشان کرد: فراخوان و نوبت بندی دانش آموزان(والدین) جهت واکسیناسیون پس از تعیین ظرفیت هر مدرسه محل واکسیناسیون تجمیعی دانش آموزان توسط ادارات آموزش و پرورش انجام و لیست فراخوان شده علاوه بر پایگاه واکسیناسیون در اختیار مرکز بهداشت شهرستان قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه یادآور شد: برنامه ریزی باید به نحوی انجام شود که بعد از واکسیناسیون دانش آموزان، در صورت عدم واکسیناسیون اولیاء، ایشان نیز در همان روز و بعد از دانش آموز واکسینه شوند.

وی افزود: نوبت دهی و زمان بندی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و لازم است اطمینان حاصل نمائید که فرایند به طوری برنامه ریزی شده است تا از ازدحام در مدراس محل واکسیناسیون تجمیعی دانش آموزان پیشگیری شود.

علیمحمدی در پایان گفت: اولیایی که به هر نحو تاکنون یک نوبت واکسن را دریافت داشته اند، نیاز به مراجعه به مراکز تعیین شده نداشته و صرفا مطابق برنامه قبلی نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.