stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
  • کد خبر : 396158
  • 14 مهر 1400 - 16:41
2
رئیس کمیسیون شهرسازی شورا:

راه‌ و‌ شهرسازی همدان از ارسال طرح جامع شهر به شورا سر باز زد

راه‌ و‌ شهرسازی همدان از ارسال طرح جامع شهر به شورا سر باز زد
همدان- قلمنا- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه اداره کل راه‌وشهرسازی استان از ارسال طرح جامع شهر به شورای شهر سر باز زد؛ تأکید کرد: عدم پاسخگویی کارفرما طرح جامع شهر همدان به شورای شهر، عدم اعتقاد آنان به قانون را به نمایش می‌گذارد؛ زیرا مطابق بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون شوراها، بررسی و تأیید طرح‌های جامع از وظایف شورای شهر است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سعید حاجی‌بابایی در نطق پیش از دستور صحن شورای شهر، گفت: تعدادی از کارشناساس دلسوز شهر همدان در جریان فرآیند تهیه طرح جامع شهری همدان، اشکالات کارشناسی طرح را به اداره کل راه‌وشهرسازی استان همدان به‌عنوان کارفرما طرح، منعکس کردند.

وی تصریح کرد: اگر مشاور و کارفرما طرح جامع شهر همدان به دنبال اعمال روند صحیح در فرآیند تهیه طرح هستند، باید از انعکاس اشکالات فنی کارشناسان دلسوز شهر، استقبال می‌کردند.

حاجی‌بابایی همچنین با تأکید بر اینکه مطابق بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون شوراها، بررسی و تایید طرح جامع شهر از وظایف شورای اسلامی شهر محسوب می‌شود؛ گفت: در بخشی از بخشنامه وزارت راه‌وشهرسازی آمده است که باید پیش از تشکیل جلسه کارگروه امور زیربنایی استانداری پیرامون طرح جامع شهر همدان، این طرح در شورای شهر بررسی و نظر شورای شهر همدان دریافت شود.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان، فروردین‌ماه امسال، جلسه کمیته امور زیربنایی استانداری پیرامون طرح جامع شهر همدان بدون دریافت نظر شورای شهر تشکیل شده است.

وی در این راستا تأکید کرد: شورای شهر همدان بر اساس وظایف خود، نامه‌ای مبنی بر ارسال آخرین نسخه طرح جامع تنظیم کرد و تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰، فرصت پاسخ‌دهی به اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان همدان به‌عنوان کارفرما طرح جامع، داده شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان در ادامه با تأکید بر اینکه متأسفانه پس از گذشت چند روز همچنان هیچ پاسخی از سوی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان، دریافت نشده است؛ اظهار کرد: در حال حاضر عدم پاسخگویی کارفرما طرح جامع، عدم اعتقاد آنان به قانون را به نمایش می‌گذارد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: اگر مدیران دلسوز شهر هستند، باید ایرادات فنی کارشناسان دغدغه‌مند و دلسوز را دریافت و بررسی کرده و مشاور طرح هم نسبت به اجرا و اصلاح آن اقدام میکرد؛ اما زیر بار اصلاح طرح نرفته است و در حال حاضر هم زیر بار نمی‌رود.

وی با اشاره به اظهارنظر یکی از مدیران ارشد استان مبنی بر اینکه در مدت اخیر، برزخ مدیریتی نداشته‌ایم، عنوان کرد: متأسفانه سالهاست که برزخ مدیریتی وجود دارد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه برزخ مدیریتی، عدم اصلاح طرح جامع شهری است؛ افزود: برزخ مدیریتی، بروکراسی اداری نابرابری محسوب می‎شود که سال‌هاست در ساختار مدیریت‌شهری تثبیت شده است.

وی همچنین یادآور شد: وقتی ملاحظه می‌شود بسیاری از شهروندان ما حتی برای احقاق حق قانونی خود، سال‌ها و بعضاً ده‌ها سال باید تلاش کنند و کسی هم به صورت عملی در رفع موانع، اقدام نمی‌کند؛ اما در عین حال با افرادی که هزاران متر تخلف دارند، کاری ندارند.

عضو شورای شهر همدان ادامه داد: در صورتی‌که امکان ندارد قانون را برای مردم عادی به سختگیرانه‌ترین حالت ممکن اجرا کنیم، اما نباید برای نورچشمی‌ها به طور کل از قانون، چشم‌پوشی کرد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه روند بروکراسی اداری نابرابر، زیبنده نظام اسلامی نیست؛ گفت: باید جایگاه حقوقی مساوی برای تمامی شهروندان همدانی تعریف کنیم؛ از این‌رو با روی کار آمدن شهردار جدید، از ایشان انتظار می‌رود در راستای رفع تبعیض تلاش کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.