stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
  • کد خبر : 400744
  • 11 آبان 1400 - 20:14
1
رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد:

ضرورت توجه به آثار باقیمانده از جنگ تحمیلی دفاع مقدس در همدان

ضرورت توجه به آثار باقیمانده از جنگ تحمیلی دفاع مقدس در همدان
همدان- قلمنا- رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: آثار باقیمانده از جنگ تحمیلی دفاع مقدس، درس عبرتی محسوب می‎شوند که باید مورد توجه مدیریت‌شهری قرار گیرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، محمود مسگریان در سی‌وسومین صحن شورا که با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه نمایندگان پارلمان شهری همدان باید دین خود را نسبت شهدا و یادگاران دفاع مقدس ادا کنند؛ گفت: با توجه به اینکه شورای مردمی، باید حرکت همه جانبه برای بازگرداندن اعتماد مردم داشته باشد.

وی اظهار کرد: ظرفیت باغ‌موزه دفاع مقدس بسیار ارزشمند است؛ از این‌رو باید زمینه حضور حداکثری مردم برای بازدید از موزه به‌ویژه محرومان برنامه‌ریزی و فراهم شود تا شاهد رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم درعرصه دفاع مقدس باشند.

مسگریان گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس به‌عنوان مرکز ثقل واکسینه کردن جامعه در حوزه معنوی است؛ زیرا این مکان بوی عطر شهیدان را دارد، بوی ایثار دارد، بوی امت در دفاع دین و سرزمین را می‌دهد، خاطره اعزام نیرو و تشییع جنازه شهیدان را به یاد می‌آورد و در مجموع متعلق به همه مردم است؛ از این‌رو باید مقدمات حضور همگان در این مکان فراهم شود و شورای شهر آماده هرگونه مساعدت در تحقق این هدف، خواهد بود.

تصویب تخفیف عوارض شهری برای مساعدت با شهروندان

رئیس شورای شهر همدان در ادامه این جلسه بیان کرد: با استناد به ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و نیز بند ۱۶ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و در راستای مساعدت با شهروندان و نیز مدیریت وجوه نقد، با پیشنهاد شهرداری همدان مبنی بر اعلام ضرایب تخفیف در محاسبات عوارض پروانه ساختمانی به استثنا ماده ۲۴ تعرفه عوارض سال ۱۴۰۰ به شرط رعایت تمامی جهات قوانین و مقررات، با اکثریت آرا موافقت شد.

مسگریان ادامه داد: بر اساس این مصوبه مؤدیانی که کل مبلغ عوارض پروانه ساختمانی خود را به صورت نقدی و یکجا پرداخت کنند، مشمول تخفیف عوارض خواهند بود؛ از این‌رو امسال از ۸ الی ٣٠ آبان‌ماه، ضرایب ٨۵ درصد برای عموم شهروندان و ۸۰ درصد انبوه‌سازان؛ یکم تا ۳۰ آذرماه، ۹۰ درصد برای عموم شهروندان و ۸۵ درصد انبوه‌سازان و از یکم دی‌ماه الی ١۵ اسفندماه ١۴٠٠، ۹۶ درصد برای عموم شهروندان و انبوه‌سازان لحاظ می‌شود.

تخفیف عوارض برای تسهیل در ساماندهی ورودی‌های شهر

وی همچنین با اشاره به تصویب تخفیف عوارض شهرداری برای املاک واقع در بلوار سردار شهید همدانی به‌منظور تسهیل در ساماندهی ورودی‌های شهر، اظهار کرد: با توجه به ضرورت تملک املاک واقع در بلوار سردار شهید همدانی و ساماندهی و بازگشایی این بلوار، شهرداری همدان قصد دارد برای انجام توافق با مالکین جداره بلوار و عقب‌نشینی برای باقیمانده املاک نسبت به تغییر کاربری از فضای سبز به تجاری -که مساحت بیشتر این املاک بالای هزار متر است، اقدام کند.

مسگریان ادامه داد: عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری بر اساس دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری در سال ۱۴۰۰، به ازای هر مترمربع مبلغ بالایی است؛ از این‌رو بر اساس نظر شهرداری، این مبلغ از سوی مالکین قابل پرداخت نبود، در نهایت امکان توافق و تعریض بلوار وجود ندارد و آنچه مدنظر شورای شهر مبنی بر ساماندهی ورودی‌های شهر است، محقق نمی‌شد؛ از این‌رو با پیشنهاد شهرداری همدان مبنی بر تعیین مدت محدود برای تخفیف عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری املاک و اراضی با اعمال ضریب مناسب به‌منظور تشویق مالکین برای انجام توافق با رأی اعضای شورای شهر موافقت شد.

رئیس شورای شهر همدان اعلام کرد: تخفیف عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری املاک و اراضی از فضای سبز به تجاری با ۲ کد محله‌ای، با اعمال ضریب۴۰ و ۳۰ درصد همراه خواهد بود که زمان اجرا حداکثر تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد.

نمایش ارزش‌ها و نمادهای انقلابی در شهر دارالمجاهدین

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان نیز با اعلام آمادگی این کمیسیون به‌منظور همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس ظرفیت گردشگری منحصربه‌فردی برای نمایش نماد برجسته دارالمجاهدین دارد.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی افزود: سردار شهید حاج ‌حسین همدانی، دومین شخصیت ملی مدافع حرم است که باید نسبت به پردازش سطح شهر برای معرفی هرچه بهتر این شخصیت برجسته، تلاش کرد.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید شهرها به نام شهدا مزین شوند؛ از این‌رو مردم به محض ورود به شهر همدان باید احساس کنند که وارد شهر سردار رشادت‌ها و افتخار تاریخ حماسه و قیام، حاج حسین همدانی، فرمانده تیپ پرافتخار انصار الحسین(ع) شده‌اند؛ بنابراین در این شهر باید آثار و نمادهای دفاع مقدس را برجسته کرد و در معرض دید قرار داد‌ تا برای جذب گردشگر آماده شود.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه نواقص باغ‌موزه دفاع مقدس با اقدامات کارشناسانه برطرف خواهد شد و بیش از پیش برای جذب گردشگر فعال و چهره انقلابی دارالمجاهدین نمایان شود؛ گفت: باید راوی و راهنمایان گردشگری در عرصه انقلاب تربیت کنیم؛ از این‌رو انتظار می‌رود محورهای گردشگری مناسب با گردشگری جنگ تعریف شود و در کنار محور گردشگری جنگ، بازدید گردشگران از منطقه توریستی گنج‌نامه، غار علیصدر و صنایع دستی و… به‌عنوان چاشنی امور گردشگری مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید صنعت گردشگری را در تمامی حوزه‌های مختلف رونق بخشید؛ اظهار کرد: شهر همدان از منظر منابع طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی غنی است و می‌توانیم چهارمین مقصد گردشگری مذهبی باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان همچنین اعلام کرد: درصددیم خواهرخواندگی با کشور عراق را به‌منظور تبادلات بین زائر و… داشته باشیم تا پذیرای زائران حسینی در شهر همدان باشیم.

صفری‌افلاکی ادامه داد: درصددیم تا فضای برگزاری ورزش پینت‌بال را برای کودکان و نوجوانان همدانی و گردشگران با پوشش لباس‌های یادگاران دفاع مقدس به‌منظور تقویت روحیه جهادی فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: تمرکز بر گردشگری دفاع مقدس ضروری است تا فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و دفاع مقدس را ترویج دهیم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.