stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 400889
  • 12 آبان 1400 - 16:31
1
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

حرکت به سمت دانشگاه های نسل سه در دستور کار

حرکت به سمت دانشگاه های نسل سه در دستور کار
همدان- قلمنا- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: حرکت به سمت دانشگاه های نسل 3 در دستور کار است، دانشگاه هایی که بتوانند درآمدزایی داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، مژگان ممانی امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح اقدامات معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سال های اخیر پرداخت و گفت: تاکنون اطلاعات دانشگاه در سامانه سابنا وارد شده است و این مسیر منجر به اخذ ۸۸۹ پست جهت دانشکده ها شد، از سویی تبدیل ارزشیابی ۳۶۰ درجه دستی اعضای هیات علمی به ارزشیابی تحت وب در پیش گرفته شد.

وی به راه اندازی سامانه ساعی و تدوین تفاهم نامه همکاری های بین دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: آمار اعضای هیات علمی در رتبه های علمی مختلف از سال ۹۲ تا دهم آبانماه ۱۴۰۰ این دانشگاه برابر ۴۷۸ نفر است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ارتقای علمی ۱۲ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه مطرح کرد: پیگیری اعزام دستیار پشتیبان کووید ۱۹ به بیمارستان های مربوطه و پیگیری پرداخت حق الزحمه دستیاران پشتیبان، برگزاری جلسات بررسی مسائل و مشکلات دستیاران پزشکی، دندان پزشکی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انعکاس آن ها به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری، دکترای تخصصی نانوفناوری داریی و مهندسی بافت برای دانشگاه علوم پزشکی همدان گرفته شد و در  مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته گفتار درمانی گرفته شد.

ممانی به راه اندازی درخواست های الکترونیکی دانشجویان، راه اندازی سامانه تحویل مدارک دانش آموختگان، راه اندازی سامانه آموزشی و نوید و برگزاری کلاس های آنلاین، راه اندازی سامانه جامع آموزشی هم آوا و غیره نیز اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت دانشگاه های نسل ۳ در دستور کار است، دانشگاه هایی که بتوانند درآمدزایی داشته باشند.

وی با تاکید بر این موضوع به واحدهای پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی که میزبان دانشجویان داخلی شهریه پرداز و دانشجویان خارجی هستند نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا پیشرفت خوبی داشته ایم و ۶۰۵ دانشجوی خارجی را از کشورهای پاکستان، عراق، تاجیکستان، افغانستان، یمن، سریلانکا، سوریه، بحرین و پاراگوئه جذب کرده ایم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تصریح بر اینکه این دانشگاه ۱۳۷ مقطع رشته با تعداد دانشجویانی برابر ۷ هزار و ۷۸ نفر فعالیت دارد، به پیش روی به سمت آموزش مداوم اشاره کرد و گفت: در این راستا به بیش از ۸ هزار نفر تحت آموزش مداوم، آگاهی بخشی و آموزش داده شده است و از سال ۹۲ تاکنون امتیازها در این راستا رشد مناسبی داشته است.

ممانی با بیان این موضوع به برگزاری ۹۱ وبینار، استفاده ۱۴ هزار و ۷۴۳ نفر از برنامه های مولتی مدیا اشاره و خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای این معاونت می توان به کسب رتبه نخست در اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی در کشور، کسب رتبه ممتاز در اعتبار سنجی مراکز آموزش مداوم کشور، کسب امتیاز کامل اعتبار بخشی مرکز مطالعات و آموزش پزشکی دانشگاه، رتبه ششم کشوری در زمینه انجام اعتبار بخشی جامع آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی کشوری رعد وغیره اشاره نمود.

وی ادامه داد: از دیگر موفقیت های این معاونت می توان به کسب رتبه سوم در آزمون جامع ۱۸۰ درجه داروسازی در سال گذشته، افتتاح مرکز مهارت های بالینی جدید با امکانات برگزاری دوراند موازی آزمون آسکی با شرایط استاندارد، تکمیل تجهیز و خرید مولاژهای لازم، ارتقای ظرفیت برگزاری آزمون های الکترونیکی از ۱۵۰ به ۳۵۰ نفر، خرید ۲۰۰ عدد رایانه و سرور، برگزاری موفق آزمون های جامع کشوری متعدد به عنوان مرکز کلان منطقه سه، راه اندازی بیمارستان آموزشی دندان پزشکی، افتتاخح فاز اول باغ گیاهان دارویی و برامه ریزی فاز های بعدی و هرباریوم دانشکده داروسازی و غیره اشاره نمود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان صحبت های خود به پروژه های این دانشگاه در جهت توسعه زیرساخت های آموزشی اشاره و افزود: این پروژه ها شامل تدوین پروژه مشارکت بخش خصوصی در آموزش دستیاری پزشکی و غیره، راه اندازی بیمارستان تحت پوشش دندانپزشکی، مرکز درمانی توانبخشی ایثار، مجتمع جامع سرطان با مشارکت بخش خصوصی، مرکز مدیریت آزمون های دانشگاه و غیره است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.