stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 401215
  • 15 آبان 1400 - 11:22
0
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

حفظ و احیای تالاب میقان اراک از دغدغه‌های زیست محیطی در استان مرکزی است

حفظ و احیای تالاب میقان اراک از دغدغه‌های زیست محیطی در استان مرکزی است
مرکزی_ قلمنا_ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: حفظ و احیای تالاب میقان اراک از دغدغه‌های زیست محیطی در استان مرکزی است که باید برای دستیابی به شرایط مطلوب نقشه راه داشت.
قلم | qalamna.ir :

رضا میرزایی افزود: این استان با بهره‌مندی از زیستگاه تالاب میقان، ۱۵ آبان‌ماه را با عنوان «روز درنا» نامگذاری کرده که این مناسبت بهترین فرصت برای توجه به سرمایه‌های طبیعی و زیست محیطی است.

وی ابراز کرد: شناخت ارزش زیستی پرندگان به‌ویژه درنا و نگاهی خاص به حفظ و بهبود چرخه زیستی آنان و اثراتش در اقلیم منطقه موضوعی است که مردم باید بیشتر به آن توجه کنند.

میرزایی بیان کرد: چند سالی است که مناسبت استانی روز درنا به‌دلیل وجود ظرفیت بالای تالاب میقان و حضور هزاران قطعه از این گونه پرنده در فصول سرد سال، مورد توجه فعالان محیط زیست و مردم قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: روز درنا از سال ۸۸ با پیشنهاد تشکل زیست‌محیطی سبز اندیشان اراک و با هدف آشنایی و آموزش، بهره‌برداری پایدار از تالاب میقان، تاکید بر ارزش زیستگاهی و اکولوژیکی میقان و اهمیت حفظ این منطقه و مهاجران آن با حضور دوستداران و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

میرزایی اظهار داشت: حفظ و احیای تالاب میقان اراک از دغدغه‌های زیست محیطی در استان مرکزی است که باید برای دستیابی به شرایط مطلوب نقشه راه داشت.

وی عنوان کرد: این تالاب‌کویری علاوه بر دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و جانوری،دارای گونه‌های متعدد گیاهی همچون قره‌داغ است که به قهرمان کویرزدایی شهرت دارد و می‌تواند جلوی ورود ریزگردها را که این روزها منشاء اصلی آلایندگی هوای اراک است را بگیرد.

هشتگ: , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.