stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
  • کد خبر : 401587
  • 16 آبان 1400 - 23:32
1
فرماندار همدان:

توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در نهادهای حمایتی در دستور کار باشد

توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در نهادهای حمایتی در دستور کار باشد
همدان- قلمنا- فرماندار همدان گفت: کمک های موردی و رسیدگی فوری به امور آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب مهم است اما توانمند سازی آن ها باید به عنوان هدف نهایی مدنظر باشد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، محمدعلی محمدی با همراهی مدیر کل بهزیستی استان و تنی چند از مدیران ذیربط شهرستان در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس و پایگاه اجتماعی بهزیستی، نقش سازمان های حمایتی به ویژه بهزیستی و کمیته امداد را در توانمندسازی جامعه هدف بسیار برجسته دانست و تاکید کرد: کمک های موردی و رسیدگی فوری به امور آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب مهم است اما توانمند سازی آن ها باید به عنوان هدف نهایی مدنظر باشد.

وی در این راستا افزود: کار نهادهای حمایتی و سازمان های مردم نهاد فعال در این زمینه فراتر از وظیفه است که همواره با صرف وقت، علاقه مندی و توان بیشتر به کمک هم نوعان نیازمند در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی می پردازند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما، تاکید کرد: اهمیت توجه به اقشار آسیب دیده بی سرپناه مضاعف است که در این راستا اقدامات شهرداری همدان نیز در خور توجه و تحسین است.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی متفاوت کار اورژانس اجتماعی را دوچندان کرده است، افزود: پایین بودن آستانه تحمل افراد، عدم فراگیری صحیح مهارت های فردی و رفتاری، اختلافات خانوادگی و اختلالات روانی از جمله مهم ترین عواملی است که اقشار آسیب دیده با آن مواجه بوده اند.

محمدی در ادامه، مسئولیت در نهادهای حمایتی را فراتر و مغتنم تر از سایر مسئولیت ها دانست و گفت: بخشی از کار شما در این حوزه وظیفه است و قطعاً ورود شما به مسائل و مشکلات جامعه هدف گاهی با اهداف خیرخواهانه بیش از شرح وظایف تعریف شده است که جای قدردانی دارد.

در مواجهه، مراجعه یا ارجاع اقشار آسیب دیده نهادهای مسئول نباید توپ را به زمین یکدیگر بیاندازند

وی افزود: در مواجهه، مراجعه یا ارجاع اقشار آسیب دیده نهادهای مسئول نباید توپ را به زمین یکدیگر بیاندازند و طبق تقسیم کار و هماهنگی انجام شده پذیرش و پیگیری امور فرد در معرض آسیب یا آسیب دیده بدون فوت وقت باید انجام شود.

فرماندار همدان با تاکید بر این موضوع، یادآور شد: یک مسئول در عملکرد خود قبل از اذهان عمومی جامعه باید از طرف خود مورد سوال واقع شود.

گفتنی است؛ در این بازدید فرماندار همدان ضمن بررسی خدمات مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳، برنامه تلفیقی مداخله در بحران های اجتماعی فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات اجتماعی سیار و پایگاه خدمات اجتماعی بانوان، با کارکنان، مددکاران، روانشناسان و تعدادی از افراد پذیرش شده در این مراکز گفتگو کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.