stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 402323
  • 20 آبان 1400 - 15:01
2
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی:

حفظ قبح اعتیاد در جامعه ضروری است

حفظ قبح اعتیاد در جامعه ضروری است
مرکزی_ قلمنا_ معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در هفتمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با موضوع ساماندهی معتادان متجاهر گفت: آحاد جامعه مصرف مواد مخدر را باید دارای یک قبح ذاتی بدانند و این قبح باید در افکار جامعه تقویت شود و اعتیاد یک موضوع عادی انگاری تلقی نشود.
قلم | qalamna.ir :

بهروز اکرمی افزود: برای مقابله و پیشگیری و درمان با این پدیده نیازمند استفاده از آخرین متد روان شناسی در حوزه پیشگیری هستیم و اقدامات و برنامه های خلاقانه می‌تواند به مهار این پدیده کمک کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: در زمستان اهمیت موضوع معتادان متجاهر به دلیل سردی هوا بیشتر می شود که باید برای صیانت از جان آنها اقداماتی را انجام دهیم تا هیچ انسان معتاد بیماری بواسطه نداشتن مکان دچار مشکل نشود.

اکرمی از اعضای کارگروه خواست تا ضمت ارائه عملکرد ۶ ماهه، با اداره کل بانوان و زنان استانداری و دبیرخانه تفاهمی تنظیم کنند که در سال ۱۴۰۱ چه اقداماتی برای پیشگیری از اعتیاد زنان خانه دار باید انجام شود و یک تفاهم نامه هم با آموزش و پرورش برای پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان و یک تفاهمنامه هم با دانشگاه اراک و دانشگاه آزاد و یک تفاهمنامه هم با ۴ نهاد ارشاد، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و صدا و سیما، همچنین تفاهمنامه ای با اداره کار و نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد و ورزش و جوانان در خصوص اقدامات خاص و تعیین شده در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد منعقد کنند.

وی یادآور شد: اعتیاد و پیشگیری از آن یک امر مستمر و همیشگی است و باید در ذهن ما دست اندرکاران این مهم نهادینه شود.

در ادامه سرهنگ حسن شمسایی فر رییس رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی به ارایه اقدامات پلیس در ۸ ماهه سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت ۳۲ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را داشتیم، ضمن اینکه
دستگیری قاچاقچی ۱۹۲ نفر و نگهدارنده و خرده فروشان ۲۵۰۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته۱۰۳۹ نفر از معتادان متجاهر را دستگیر کردیم که با توجه به برودت هوا می طلبد اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود و در بحث کمپ و گرمخانه و پلیس آمادگی را دارد در این زمینه همکاری های لازم را صورت دهد.

وی اظهار کرد: در این مدت طرح های عملیاتی ۱۰۵۳ مورد در قالب طرح امنیت اجتماعی انجام شده و در راستای پیشگیری از اعتیاد پلیس بصورت شبانه روزی در تلاش است تا اقدامات خوبی را انجام دهد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.