stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 403140
  • 24 آبان 1400 - 23:18
2
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان تأکید کرد:

تعیین‌تکلیف پروژه بازنگری طرح جامع ترافیک و بودجه تالار قرآن همدان

تعیین‌تکلیف پروژه بازنگری طرح جامع ترافیک و بودجه تالار قرآن همدان
همدان- قلمنا- رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مقرر شد که ادامه پروژه بازنگری طرح جامع حمل‌و‌نقل و ترافیک و همچنین ادامه مطالعات موضوعی و موضعی آن توسط معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری به شورا ارسال شود؛ بر ضرورت تعیین‌تکلیف بودجه تالار قرآن با اعمال ماده 8 نیز تاکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی‌امید ما به بررسی گزارش شش ماهه نخست بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: بودجه در نهادهای بزرگ بخش عمومی از جمله شهرداری‌ها علاوه بر برنامه‌ریزی و کنترل عملیات اجرایی و خدمت‌رسانی به شهروندان، یک الزام قانونی به شمار می‌رود؛ به همین منظور بودجه می‌تواند از طریق تخصیص بهینه منابع، زمینه مصرف منابع در محل‌های تعیین شده و کارایی و اثربخشی عملیات را فراهم کند.

وی تأکید کرد: بودجه حداقل سطح پاسخگویی مدیران شهرداری را به شهروندان و نمایندگان قانونی و منتخب آنها در شورای شهر و سایر نهادهای ذیصلاح فراهم می‌سازد؛ از این‌رو بودجه‌ریزی و ارائه گزارش‌های اجرای بودجه، نقش بی‌بدیلی در اعمال نظارت مالی و عملیاتی بر شهرداری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون برنامه، ‌بودجه و مالی شورای شهر همدانبا تأکید بر اینکه بودجه مصوب، نقشه راه شهرداری‌هاست؛ افزود: در راستای اجرای بند ۱۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و همچنین ماده ۷۱ قانون شهرداری‌ها، شهرداری مکلف است هر ۶ ماه یکبار صورت جامعی از درآمد و هزینه‌های صورت گرفته که با اکثریت آرا به تصویب شورای شهر رسیده است را برای اطلاع عموم انتشار دهد.

به گفته وی؛ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان و سازمان‌های وابسته از لحاظ منابع شهرداری و کمک دولت برابر با هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان؛ از لحاظ مصارف مشتمل بر اعتبارات هزینه‌ای معادل ۶۹۳ میلیارد و ۲۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان؛ مأموریت‌های عمرانی معادل ۹۴۳ میلیارد و ۷۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و از لحاظ پرداخت بدهی‌های قطعی شده سنواتی معادل ۴۸ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در صحن شورا مصوب شده بود.

کاوسی‌امید افزود: عملکرد شش‌دوازدهم شهرداری همدان و سازمان‌های وابسته از لحاظ منابع درآمدی شهرداری ۶۶۰ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۰۰ تومان؛ مصارف مشتمل بر هزینه‌های عمومی به مبلغ ۲۵۸ میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان؛ مأموریت‌های عمرانی نیز به مبلغ ۱۵۲ میلیارد و یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۰۰ تومان و پرداخت تعهدات قطعی شده سنواتی به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان مورد بررسی و با استناد به ماده ۷۱ قانون شهرداری‌ها مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملکرد بودجه شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان با اکثریت آرا به تصویب رسید؛ اما متأسفانه ایرادات اساسی به این عملکرد وارد است که انتظار می‌رود این نواقص در ادامه روند امور شهری، اصلاح شود.

تحلیلی بر عملکرد شش‌دوازدهم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان در ادامه به ارائه گزارش تحلیلی عملکرد شش‌دوازدهم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان پرداخت و گفت: درآمدهای وصولی در بررسی منابع و مصارف شهرداری همدان، به مبلغ حدود ۶۶۰ میلیارد تومان ثبت و وصول شده و در مقابل، مصارف شهرداری در مجموع مبلغ ۴۳۹ میلیارد تومان است که اختلاف به‌وجود آمده به‌مبلغ ۲۲۱ میلیارد تومان ناشی از ثبت درآمدهای تعهدی و تفکیک توسط مناطق و سازمان‌های وابسته است.

کاوسی‌امید با بیان اینکه درآمد وصول شده شهرداری ستاد مبلغ ۷۳ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۶۰۰ تومان معادل ۳۳ درصد نسبت به سهم شش‌ماهه بوده که طی بررسی، درآمد ثبت شده در شهرداری مرکز به صورت نقدی وصول شده است.

وی؛ عدم وصول مناسب درآمد اعطایی دولت را یکی از دلایل عدم وصول درآمد شهرداری ستاد برشمرد و افزود: مقرر شد شهرداری ستاد نسبت به وصول این ردیف، اقدام و در صورت نیاز مکاتبات لازم را به انجام رساند؛ از سوی دیگر کمک ها و اعانات دریافتی از موسسات عمومی غیر‌دولتی مطرح شد که مربوط به کمک نقدی شهرداری منطقه یک به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان و شهرداری منطقه ۲ به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بوده؛ اما عملکرد ثبت شده در این گزارش به‌مبلغ ۲۱.۶ میلیارد تومان معادل ۳۹ درصد نسبت به سهم بودجه ستاد در شش‌دوازدهم است.

کاوسی‌امید ادامه داد: دریافت اوراق مشارکت به ارزش ۷۵ میلیارد تومان مربوط به قطار شهری است که با توجه به اینکه عینا همین مبلغ در پروژه‌های عمرانی نیز دارای اعتباراست، عملکرد درآمد و عمرانی شهرداری مرکزی به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان فاقد عملکرد ریالی است؛ از این‌رو مقرر شد از مشاور قطار شهری در صحن شورا به‌منظور بررسی و تعیین‌تکلیف این پروژه دعوت شود.

بنا بر فرسوده شدن ناوگان آتش‌نشانی مقرر شد پروژه خرید ماشین‌آلات و تجهیزات امداد و نجات با اعتبار ۲۰.۵ میلیارد تومان صورت گیرد که با توجه به عدم عملکرد در گزارش ۶ ماهه، شهرداری مکلف به تأمین وام بانکی به‌منظور تجهیزات مورد نیاز حداکثر تا یکم دی‌ماه امسال است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان همچنین با توجه به تعریف پروژه‌های عمرانی در خصوص تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، از عدم دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: بنا بر فرسوده شدن ناوگان آتش‌نشانی مقرر شد پروژه خرید ماشین‌آلات و تجهیزات امداد و نجات با اعتبار ۲۰.۵ میلیارد تومان صورت گیرد که با توجه به عدم عملکرد در گزارش ۶ ماهه، شهرداری مکلف به تأمین وام بانکی به‌منظور تجهیزات مورد نیاز حداکثر تا یکم دی‌ماه امسال است و باید تمهیدات لازم برای برخورداری از تهسیلات مورد نظر به‌کار گرفته شود.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه مقرر شد شهرداری همدان چگونگی و نحوه وصول بهای خدمات را در سایر شهرداری‌های کلان‌شهرها بررسی و پیشنهاد مشخص خود در این خصوص را حداکثر تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۰ به شورا ارسال کند؛ اظهار کرد: با توجه به پایین بودن وصولی شهرداری مناطق چهارگانه در خصوص درآمدهای کوششی، شهرداری موظف شد اقدامات لازم در خصوص افزایش عملکرد این درآمدها را در شش ماهه دوم انجام دهد.

وی با اشاره تعداد فیش‌های صادر شده نوسازی در مناطق ۴گانه، بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد پرونده‌های قابل وصول در مناطق ۴گانه، ۱۵۴ هزار و ۳۹۷ فقره و تعداد فیش‌های توزیع شده نیز ۶۲ هزار و ۳۵۵ فقره بوده که تنها ۱۹ هزار و ۲۶۹ فیش به مرحله وصول درآمده است؛ از این‌رو مقرر شد شهرداری همدان در این‌باره، تمهیدات لازم را لحاظ کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان تأکید کرد: مقرر شد لیست اموال غیرمنقول (درآمد حاصل از فروش و درآمد حاصل از تفکیک) به صورت مجزا در سطح ۴ منطقه و شهرداری ستاد حداکثر تا تاریخ پایان آبان‌ماه ۱۴۰۰ به شورا ارسال شود.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه مقرر شد هزینه اجرای برنامه‌های آموزشی، مذهبی، فرهنگی و هنری که در بودجه شهرداری همدان دارای اعتبار مصوب است، صرفا از طریق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و در چارچوب تصمیمات کمیته فرهنگی هزینه شود؛ گفت: همچنین مقرر شد هزینه‌های آموزش شهروندی که در بودجه شهرداری همدان دارای اعتبار مصوب است، صرفاً بر اساس سیاست‌های کمیته فرهنگی و با تأیید سازمان فرهنگی شهرداری همدان هزینه شود.

وی در ادامه گفت: باید هزینه‌های رفاهی کارمندان و کارکنان شهرداری همدان در سه محور ورزشی و کمک هزینه‌های ازدواج و فرزند آوری در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه پیشنهاد قانونی (در قالب اصلاحیه و متمم بودجه) به شورا ارسال و نسبت به اخذ مجوزات لازم، اقدام شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان اعلام کرد: براساس هزینه ثبت شده در گزارش شش‌ماهه مشخص شد که در مجموع، شهرداری همدان ۳۵ درصد از هزینه‌های مصارف خود را در پروژه‌های عمرانی، ۵۹ درصد صرف هزینه‌های جاری و ۷ درصد هم صرف پرداخت تعهدات قطعی شده، کرده است.

شهرداری همدان حداکثر تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ نسبت به ارائه اصلاحیه متمم بودجه سال ۱۴۰۰ اقدام کند

کاوسی‌امید همچنین تأکید کرد: با توجه به اهمیت و اولویت اجرای پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی، پل غدیر، پارکینگ آقاجانی‌بیگ، مجتمع و پارکینگ سینا و آسفالت معابر اصلی مقرر شد معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری نسبت به برآورد و پیش‎بینی اعتبار لازم به‌منظور اتمام پروژه‌های مذکور در بودجه اصلاحیه متمم سال ۱۴۰۰ صورت گیرد و منابع تأمین هزینه آن از محل اعتبار پروژه‌هایی که تاکنون با دلایل و توجیه کافی اجرایی نشده‌اند و فاقد پیشرفت فیزیکی هستند، تأمین شود؛ از این‌رو مقرر شد که شهرداری همدان حداکثر تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ نسبت به ارائه اصلاحیه متمم بودجه سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی تأکیدات بودجه در حوزه شهرداری ستاد و با تأکید بر تمرکز و دقت بیشتر در این حوزه افزایش ۵۲ درصدی ردیف ساماندهی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر، گفت: مقرر شد شهرداری ستاد مباحث مغفول مانده در زمینه ارزش افزوده را به شورای شهر ارائه دهد و از سوی دیگر اقدامات لازم به‌منظور بررسی عوارض ناشی از اجرای ماده ۱۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی انجام شود.

کاوسی‌امید همچنین با اشاره به مأموریت‌های عمرانی به حوزه ستاد، اظهار کرد: اعتبار ردیف بودجه خانه صیفی واقع در جولان که دارای ارزش تاریخی است، نیاز به اصلاحیه تا سقف مبلغ ۶ میلیارد تومان دارد و در مجموع به ارزش ۱۰ میلیارد تومان قابل واگذاری است که باید در دستور کار شهرداری ستاد (واحد املاک و مستغلات) قرار گیرد.

وی افزود: مقرر شد که ادامه پروژه بازنگری طرح جامع حمل‌و‌نقل و ترافیک و همچنین ادامه مطالعات موضوعی و موضعی آن توسط معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری به شورا ارسال شود؛ از سوی دیگر مطالعات طرح موضوعی موضعی شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی حسن‌آباد و علی‌آباد باید به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان همچنین با تأکید بر اینکه مقرر شد پروژه تفکیک زباله و بازیافت زباله به‌عنوان جایگزین دفن مدنظر شهرداری قرار گیرد و با برنامه‌ریزی حداکثر ۴ ساله نسبت به اصلاح این فرآیندها، اقدامات لازم صورت پذیرد؛ عنوان کرد: ساماندهی زباله‌گردها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مورد دفن و بازیافت زباله از طریق به‌کارگیری سرمایه‌گذار باید در دستور کار شهردار ی همدان قرار گیرد؛ از سوی دیگر همچنین با توجه به فرسوده شدن ناوگان آتش‌نشانی، عملیات شدن پروژه خرید ماشین‌آلات و تجهیزات امداد و نجات با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ( بودجه شهرداری ستاد) ضرورت دارد و باید در گزارش شش‌ماهه دوم شهرداری ستاد نسبت به اخذ وام بانکی به‌منظور خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان آتشنشانی اقدامات لازم انجام شود.

ضرورت تعیین‌تکلیف بودجه تالار قرآن با اعمال ماده ۸

وی همچنین با اشاره به برخی تأکیدات بودجه و مأموریت‌های عمرانی در حوزه شهرداری منطقه یک، گفت: مقرر شد شهرداری در ردیف بودجه پروژه مطالعات و احداث سیل برگردان غربی که بر اساس اهمیت آن، متأسفانه با عدم عملکرد در این پروژه مواجه است، اقدام لازم را انجام دهد.

کاوسی‌امید افزود: باید ردیف بودجه تملک پارکینگ تالار قرآن از طریق اعمال ماده ۸ و همچنین ردیف بودجه پروژه احداث چمن مصنوعی زمین خادم دراسرع وقت تعیین‌تکلیف شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به برخی تأکیدات بودجه حوزه شهرداری منطقه ۲، افزود: در خصوص ردیف بودجه تکمیل پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ، مقرر شد واحد فنی مهندسی منطقه در خصوص صدور رای ماده ۳۸ پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

به گفته کاوسی‌امید؛ باید در بودجه اصلاحیه یا سال آینده نسبت به دیوار کشی و پوشش رودخانه شهید صفری در محدوده منطقه ۳ اعتبار لازم دیده شود.

وی با بیان اینکه به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به پل‌ها مقرر شد در طول سال کنترل وضعیت نئوپرن‌ها در پل‌ها صورت پذیرد؛ گفت: مقرر شد در اسرع وقت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری نسبت به ارسال رقم اصلاحیه متمم بودجه ۱۴۰۰ در حوزه پل‌های عابر پیاده اقدام کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.