stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 405475
  • 09 آذر 1400 - 15:08
0
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک:

برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی

برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی
مرکزی_ قلمنا_ رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک،گفت: بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با هدف معرفی مدارس به عنوان مکان امن برای دانش آموزان و اهالی محل در مواقع بحران و با شعار “مدرسه ایمن جامعه تاب آور” همچون سنوات گذشته برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی هدف از برگزاری مانور زلزله را آموزش صحیح دانش آموزان با این پدیده و اقدام‌های لازم برای مقابله با آن عنوان کرد و افزود: پناه‌گیری صحیح، تخلیه اضطراری مدرسه و کمک به افراد آسیب دیده موضوعات مهمی است که در این مانور مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله، گسترش فرهنگ ایمنی در سطح مدارس و به تبع آن در جامعه، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام زلزله و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس می باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی آموزش دوره‌های ایمنی را از راه‌های اصلی برای مقابله با آسیب‌های زلزله عنوان کرد و افزود: دانش آموزان با فراگیری آموزش‌های مختلف ازجمله آشنایی با اصول ایمنی، خروج اضطراری و پناه گیری، می توانند به اعضای خانواده نیز آموزش دهند.

آقازیارتی با بیان اینکه این مانور صبح روز دوشنبه ۸ آذر ماه سال با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان در مدرسه مطهره و دبیرستان فاطمیه شهر اراک برگزار شد، در پایان خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری مانور، مربیان این سازمان به دانش آموزان، نکات ایمنی در زمان بروز زلزله و نحوه امدارسانی به محبوسین در زیر آوار و نیز خاموش سازی آتش احتمالی را به وسیله خاموش کننده های دستی آموزش داده و دانش آموزان با شروع مانور، به تمرین آنها پرداختند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.