stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 407239
  • 20 آذر 1400 - 14:02
1

جشنواره بازیهای بومی محلی هرمزگان برگزار شد

جشنواره بازیهای بومی محلی هرمزگان برگزار شد
هرمزگان/قلمنا-جشنواره بازیهای بومی محلی هرمزگان در کوهستان پارک پنجه علی برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

شهابی سرپرست مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس در این باره گفت، حفظ و معرفی آیین و سنت های بومی هرمزگان و شهر بندرعباس و انتقال صحیح آن به نسل‌های آینده یکی از الویت های مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس می باشد، از این رو بازی‌های بومی محلی نمادی از فرهنگ واصالت است که در برجسته نمودن سنت و آیین‌های هر مرز وبوم نقش بسزایی دارد.

قدمت بازی‌ها به اندازه قدمت حضور بشر بر روی زمین است. انسان از گذشته برای کسب مهارت شروع به بازی کردن کرد، رفته رفته بازی‌ها تبدیل به راهی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت شد.

درست است که برخی از بازی ها‌ی محلی در بیشتر نقاط ایران مشاهده می‌شود و حالت کلی تری دارند، اما بسیاری از آن‌ها خاص هر منطقه بوده و در سایر نقاط کشور دیده نمی‌شوند.

قابل ذکر است این جشنواره با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی،شهرداری بندرعباس، شهرداری منطقه ۳، کمیته ورزش کارکنان شهرداری، انجمن بازیهای بومی محلی هرمزگان،مدیریت کوهستان پارک پنجه علی، باشگاه ورزش گستران گامرو، برگزار شد.

همچنین در پایان این مراسم بمناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، از تعداد ۱۰ نفر از پرستاران و کادر درمان تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.