stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 407359
  • 21 آذر 1400 - 11:42
7

رهایی زندانی محکوم به قصاص در آبادان از چوبه‌دار

رهایی زندانی محکوم به قصاص در آبادان از چوبه‌دار
خوزستان - رئیس دادگستری آبادان گفت: با همت و تلاش رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف، ستاد مردمی صبر و همیاران صلح این شهرستان، قاتل آبادانی که در کابوس اعدام بود پس از چهار سال با رضایت اولیا دم از چوبه‌دار رهایی یافت.
قلم | qalamna.ir :

نعمت‌اله روشن‌روان رئیس دادگستری آبادان یکشنبه افزود: سال ۹۶ در نزاعی دسته جمعی در یکی از مناطق شهرستان آبادان یک نفر به قتل رسیده و یک نفر دیگر زخمی شد که این حادثه زمینه را برای ایجاد تشنج، اختلاف و تهدید بین ۲ طایفه و همچنین موجب سلب آرامش و آسایش ساکنان مناطق محل سکونت این ۲ طایفه شد.

وی اظهار داشت: پس از دستگیری قاتل، با وساطت بزرگان اوضاع متشنج بین این ۲ طایفه نسبت به گذشته بهتر و بزرگان طایفه مقتول بر رسیدگی پرونده از طریق مجاری قانونی تاکید داشتند.

وی گفت: پس از برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل، وی محکوم به مجازات قصاص شد و پس از تائید در دیوان عالی کشور حکم وی به اجرای احکام کیفری آبادان برای اجرای آن ارجاع شد و اولیا دم اصرار به اجرای حکم قصاص در موعد خود شدند که در این زمینه وساطت بزرگان، ریش سفیدان و خیرین در این مدت در بخشیدن قاتل نتیجه‌ای نداشت.

رئیس دادگستری آبادان بیان کرد: با توجه به بافت عشایری در مناطقی که این ۲ طایفه سکونت دارند و در راستای تحقق سیاست‌های سند تحول قضایی به منظور ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مهم مانند قتل، این پرونده برای حل و فصل و مصالحه به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

روشن روان افزود: با درایت رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان، در یک کار گروهی و جهادی با دعوت بزرگان طایفه قاتل و مقتول و برگزاری چندین جلسه با آنان، خوشبختانه تلاش و کوشش این عزیزان به نتیجه رسید و در نشستی با حضور سران عشایر، مصلحین، خیرین و دیگر اقشار موثر در حل و فصل این پرونده، اولیا دم با عفو و بخشش، از خون قاتل فرزند خود گذشت کردند و این پرونده پس از چهار سال منتهی به صلح و سازش گردید.

رئیس دادگستری آبادان ضمن تحسین و تقدیر از تلاش و کوشش خستگی ناپذیر رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف، اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان در حل و فصل این پرونده، از مسئولان خواست که حمایت مادی و معنوی بیشتری از اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح داشته باشند تا زمینه آسایش، آرامش و امنیت پایدار در جامعه افزایش پیدا کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.