وی اضافه کرد: در کشور حدود ۲۰۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی داریم که نشان از ظرفیت بالا در این حوزه دارد. رویکرد ما برای این سمپوزیوم توسعه صادرات و بازار داخل است و به دنبال این نیستیم که سمپوزیوم تنها رویکرد تئوری داشته باشد بلکه مطالعات و مذاکرات مختلفی برای عملیاتی کردن آن داشتهایم.
دبیر کل این سمپوزیوم بیان کرد: متاسفانه ما در کشور در حوزههای برندینگ و مارکتینگ ضعیف بودیم که این رویداد نیز در همین جهت است. در بخش صادرات تولیدکنندگان را توسط ارتباط مستقیم با سفرا، رایزنهای اقتصادی و… آشنا کنیم. کارگروههایی را هم برای شناسایی و رصد بازارهای جهانی ایجاد کردهایم که برای مثال یک کارگروه تنها روی بازار آفریقا کار کند. مذاکراتی را نیز با اتاقهای بازرگانی داشتهایم. وی اضافه کرد: با افزایش سیر تورم در ترکیه امروز ما ارزانترین و باکیفیتترین فرش ماشینی را تولید میکنیم. اشکال سنتی فروش فرش دیگر منسوخ شده و باید به روشهای نوینتر روی آورد.