stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 408412
  • 27 آذر 1400 - 15:43
1
کارشناس امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

صدور ۳ فقره پروانه تاسیس پرورش بُز اصلاح شده در استان همدان

صدور ۳ فقره پروانه تاسیس پرورش بُز اصلاح شده در استان همدان
همدان- قلمنا- کارشناس امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر تعداد 3 فقره پروانه تاسیس با ظرفیت 630 راس دام مولد در سطح استان در شهرستان های نهاوند و کبودرآهنگ صادر و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند
قلم | qalamna.ir :

حمید رحیمی نوا در گفتگو با خبرنگار قلم مطرح کرد: با توجه به اهمیت مصرف شیر و فرآورده های آن در الگوی تغذیه انسان ،پرداختن به موضوع شیر در کشور ضروری و مورد توجه است؛ به همین منظور پرورش بز اصلاح شده پر تولید در کنار سایر دام ها به دلیل مزیت های آن مورد توجه دامداران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: متوسط شیر تولیدی بزهای بومی بسته به نژاد در یک دوره ۱۲۰ تا ۱۵۰ روزه حدود ۴۰ تا ۱۵۰ لیتر است؛ در صورتی که این میزان در نژادهای اصلاح شده پر تولید بسته به شرایط پرورش در یک دوره ۲۹۰ تا ۳۰۵ روزه حدود ۷۰۰ لیتر متغیر است.

کارشناس امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳ فقره پروانه تاسیس با ظرفیت ۶۳۰ راس دام مولد در سطح استان در شهرستان های نهاوند و کبودرآهنگ صادر و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند، اظهار کرد: این بز های اصلاح شده سازگاری بالایی با محیط پرورش جدید دارند.

رحیمی نوا خاطرنشان کرد: تولید بالا، مقاوم بودن به شرایط سخت و بیماری ها، چندقلو زایی، سوددهی بالا و طولانی بودن دوره شیر دهی نسبت به سایر دام های اهلی از مزیت های آن ها است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.