stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۰ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 9 June , 2024
  • کد خبر : 408424
  • 27 آذر 1400 - 16:55
2
رئیس انجمن شرکت های حمل و نقلی بندرعباس :

یکی از مهمترین بخش های هرمزگان ، بخش حمل و نقل است

یکی از مهمترین بخش های هرمزگان ، بخش حمل و نقل است
هرمزگان/ قلمنا-رئیس انجمن شرکت های حمل و نقلی بندرعباس در نشست هم اندیشی با کنشگران رسانه ای و افکار عمومی با محوریت « شهرک حمل و نقل و لجستیک بندرعباس » که در هتل هما بندرعباس برگزار شد ، گفت: یکی از مهمترین بخش های هرمزگان به دلیل چند محصولی بودن بخش حمل و نقل است .
قلم | qalamna.ir :

بهروز گلپاگون با بیان اینکه حمل و نقل در بندرعباس و استان هرمزگان زنده و پرتحرک است و هرمزگان دارای وسیع ترین صنعت حمل و نقل کشور است افزود : دومین شهرک حمل و نقل کشور از لحاظ وسعت، شهرک حمل و نقل بندرعباس است با این حال از لحاظ توسعه بالاتر از شهرک حمل و نقل تهران ودر جایگاه نخست قرار داریم.

وی ادامه داد: بندرعباس مال ایران است و هر افتخاری در هر زمینه ای کسب کند متعلق به ایران  است.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقلی بندرعباس همچنین از آغاز  بیمه مسئولیت رانندگان از بندرعباس خبر دادو گفت : توانستیم این خدمت بزرگ را به سراسر کشور انتقال دهیم.

گلپاگون بیان داشت : ظرفیت‌های مهم  استان هرمزگان بایدشناسایی شوند و در راستای اعتلای نام ایران برجسته شوند چرا که هر افتخاری در بندرعباس به نام کشور ثبت می شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شهرک حمل و نقل بندرعباس گفت : ۵ سال است که شهرک حمل و نقل فعالیت می کند اما هنوز اراده ای برای جابجایی  پایانه قدیمی بندرعباس در محل چهچکور با وجود مشکلات فراوان ترافیکی و زیر ساختی  به شهرک حمل و نقل  وجود ندارد.

گلپاگون با بیان اینکه بخش دولتی به جای اینکه حامی بخش خصوصی باشد در پی سنگ اندازی در کار است گفت : با مشکلات فراوانی  جهت دریافت زمین مواجه بودیم  که با وجود تمامی این مشکلات موفق به ایجاد این شهرک حمل و نقلی شدیم و برای ۴۰ شرکت باقی مانده نیز ۱۰۰ هکتار زمین نیازمندیم که با زحمات فراوان سند آن گرفته شده است .

وی از نیاز ۲ هزار تن قیر برای آسفالت شهرک حمل و نقلی  بندرعباس خبر دادو گفت : برای آسفالت شهرک ۸ میلیارد تومان اعتبار به استان داده شده که متاسفانه تا کنون رقمی به ما پرداخت نشده است .

وی از صدور بی رویه مجوز برای شرکت های حمل و نقلی انتقاد کرد و گفت : زمان احداث شهرک حمل و نقلی بندرعباس ، ۷۰ شرکت حمل و نقلی مجوز داشتند که با صدور بی رویه مجوز ها مشکلات ، چالش ها و تخلفات فراوانی در این زمینه ایجاد شد .

وی ادامه داد : ما کمک حال دولت هستیم و باری را که دولت باید به دوش بکشد ما از دوش دولت برداشته ایم پس انتظار کمک از جانب دولت داریم.

دبیرکل سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک نیز در این نشست با اشاره به لزوم احداث شهرک حمل و نقل گفت : در بحث اقتصاد، حمل و نقل بیشترین ضریب اشتغال را دارد به طوریکه میزان اشتغال در این حوزه از اشتغال فولاد با آن همه سرمایه گذاری نیز بیشتر است.

مهران نجاتی بیان داشت  : شهرک حمل و نقل برند هرمزگان است که امیدواریم  برگزاری این  سمپوزیوم بتواند  اهداف مورد نظر را بر آورده نمایدو حمل و نقل استان را به جایگاه واقعی خود برساند.  

عضو هیات مدیره انجمن حمل و نقل بندرعباس و دبیر  سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک نیز در این نشست گفت : سعی داریم در این نشست مسائل بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل را مطرح کرده تا برای رفع آن از طریق رسانه ها به یک گفتمان واحد برسیم .

رضا شاکر بیان داشت : این سمپوزیوم می‌تواند سرآغاز اتفاقات مثبت و زمینه ساز ارتقا جایگاه حمل و نقل استان و کشور باشد که در این رابطه از تمامی افراد علاقه مند و صاحب نظر دعوت می شود.

حسینی ، رئیس شهرک حمل و نقل ومدیر عامل شرکت نگین ترابران نیز گفت : با احداث کامل این شهرک ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می شود که می تواند گام موثری در رفع معضل بیکاری در استان باشد.

وی ادامه داد : حدود ۶۰ درصد شهرک حمل و نقل هنوز ساخته نشده است که نیازمند ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

حسینی ادامه داد : در حال حاضر شهرک حمل و نقل با ۱۵۰ هکتار و ۱۰۰ شرکت حمل و نقلی در حال فعالیت است .

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با این نشست گفت : بیش از ۹۰ درصد جابجایی کالا و مسافر از طریق جاده صورت می‌گیرد که هرمزگان با وجود تمام کاستی ها و تنگناها نقش بسیار موثر و پررنگی در حمل و نقل کالاهای اساسی از بنادر به سایر نقاط کشور دارد.

داریوش امانی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل بندرعباس را باید قطب حمل و نقل کشور نامیدافزود : زیرساخت های خوبی با تلاش و همت بخش خصوصی در هرمزگان ایجاد شده است.

یاد آور می شود ، در پایان این مراسم از پوستر نخستین سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک رونمایی شد .

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شهین صادقی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.