بهروز گلپاگون با بیان اینکه حمل و نقل در بندرعباس و استان هرمزگان زنده و پرتحرک است و هرمزگان دارای وسیع ترین صنعت حمل و نقل کشور است افزود : دومین شهرک حمل و نقل کشور از لحاظ وسعت، شهرک حمل و نقل بندرعباس است با این حال از لحاظ توسعه بالاتر از شهرک حمل و نقل تهران ودر جایگاه نخست قرار داریم.
وی ادامه داد: بندرعباس مال ایران است و هر افتخاری در هر زمینه ای کسب کند متعلق به ایران است.
رئیس انجمن شرکت های حمل و نقلی بندرعباس همچنین از آغاز بیمه مسئولیت رانندگان از بندرعباس خبر دادو گفت : توانستیم این خدمت بزرگ را به سراسر کشور انتقال دهیم.
گلپاگون بیان داشت : ظرفیتهای مهم استان هرمزگان بایدشناسایی شوند و در راستای اعتلای نام ایران برجسته شوند چرا که هر افتخاری در بندرعباس به نام کشور ثبت می شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شهرک حمل و نقل بندرعباس گفت : ۵ سال است که شهرک حمل و نقل فعالیت می کند اما هنوز اراده ای برای جابجایی پایانه قدیمی بندرعباس در محل چهچکور با وجود مشکلات فراوان ترافیکی و زیر ساختی به شهرک حمل و نقل وجود ندارد.
گلپاگون با بیان اینکه بخش دولتی به جای اینکه حامی بخش خصوصی باشد در پی سنگ اندازی در کار است گفت : با مشکلات فراوانی جهت دریافت زمین مواجه بودیم که با وجود تمامی این مشکلات موفق به ایجاد این شهرک حمل و نقلی شدیم و برای ۴۰ شرکت باقی مانده نیز ۱۰۰ هکتار زمین نیازمندیم که با زحمات فراوان سند آن گرفته شده است .
وی از نیاز ۲ هزار تن قیر برای آسفالت شهرک حمل و نقلی بندرعباس خبر دادو گفت : برای آسفالت شهرک ۸ میلیارد تومان اعتبار به استان داده شده که متاسفانه تا کنون رقمی به ما پرداخت نشده است .
وی از صدور بی رویه مجوز برای شرکت های حمل و نقلی انتقاد کرد و گفت : زمان احداث شهرک حمل و نقلی بندرعباس ، ۷۰ شرکت حمل و نقلی مجوز داشتند که با صدور بی رویه مجوز ها مشکلات ، چالش ها و تخلفات فراوانی در این زمینه ایجاد شد .
وی ادامه داد : ما کمک حال دولت هستیم و باری را که دولت باید به دوش بکشد ما از دوش دولت برداشته ایم پس انتظار کمک از جانب دولت داریم.
دبیرکل سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک نیز در این نشست با اشاره به لزوم احداث شهرک حمل و نقل گفت : در بحث اقتصاد، حمل و نقل بیشترین ضریب اشتغال را دارد به طوریکه میزان اشتغال در این حوزه از اشتغال فولاد با آن همه سرمایه گذاری نیز بیشتر است.
مهران نجاتی بیان داشت : شهرک حمل و نقل برند هرمزگان است که امیدواریم برگزاری این سمپوزیوم بتواند اهداف مورد نظر را بر آورده نمایدو حمل و نقل استان را به جایگاه واقعی خود برساند.
عضو هیات مدیره انجمن حمل و نقل بندرعباس و دبیر سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک نیز در این نشست گفت : سعی داریم در این نشست مسائل بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل را مطرح کرده تا برای رفع آن از طریق رسانه ها به یک گفتمان واحد برسیم .
رضا شاکر بیان داشت : این سمپوزیوم میتواند سرآغاز اتفاقات مثبت و زمینه ساز ارتقا جایگاه حمل و نقل استان و کشور باشد که در این رابطه از تمامی افراد علاقه مند و صاحب نظر دعوت می شود.
حسینی ، رئیس شهرک حمل و نقل ومدیر عامل شرکت نگین ترابران نیز گفت : با احداث کامل این شهرک ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می شود که می تواند گام موثری در رفع معضل بیکاری در استان باشد.
وی ادامه داد : حدود ۶۰ درصد شهرک حمل و نقل هنوز ساخته نشده است که نیازمند ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
حسینی ادامه داد : در حال حاضر شهرک حمل و نقل با ۱۵۰ هکتار و ۱۰۰ شرکت حمل و نقلی در حال فعالیت است .
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با این نشست گفت : بیش از ۹۰ درصد جابجایی کالا و مسافر از طریق جاده صورت میگیرد که هرمزگان با وجود تمام کاستی ها و تنگناها نقش بسیار موثر و پررنگی در حمل و نقل کالاهای اساسی از بنادر به سایر نقاط کشور دارد.
داریوش امانی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل بندرعباس را باید قطب حمل و نقل کشور نامیدافزود : زیرساخت های خوبی با تلاش و همت بخش خصوصی در هرمزگان ایجاد شده است.
یاد آور می شود ، در پایان این مراسم از پوستر نخستین سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک رونمایی شد .
انتهای پیام/