stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 408445
  • 27 آذر 1400 - 18:39
2
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد؛

تاخیر در تزریق دز دوم واکسن در خوزستان جدی گرفته شود

تاخیر در تزریق دز دوم واکسن در خوزستان جدی گرفته شود
خوزستان - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در خوزستان تاخیر در دریافت دز دوم واکسن است که این موضوع باید جدی گرفته شود.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا در استانداری خوزستان بیان کرد: تاکنون ۲۰ درصد افرادی که یک دز واکسن زده‌اند هنوز برای دریافت دز دوم خود مراجعه نکرده‌اند که باید گفت این افراد در واقع هیچ واکسنی نزده‌اند.

وی افزود: کسانی که تنها یک دز واکسن تزریق کرده‌اند نه تنها از ارایه خدمات محروم می‌شوند بلکه در معرض خطر بیماری قرار دارند.

سرمست گفت: اکنون وضعیت تمام شهرستان‌های خوزستان آبی است که انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار اقدامات کادر بهداشت و درمان در این خصوص موثر بوده است.

او ادامه داد: نگهداری وضعیت موجود بسیار مهم است و ما نباید از اینکه دیگر در خطر نیستیم، احساس امنیت کنیم. اکنون وضعیت بسیار عالی بوده اما لازم است که خانواده‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

سرمست گفت: ۲۰ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان هنوز برای دریافت نوبت اول واکسن خود مراجعه نکرده‌اند لذا از این افراد تقاضا داریم که همکاری کرده و نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند تا خدای نکرده حوادث ناشی از بیماری گریبانگیر آنها نشود.

وی موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا در کنار شیوه‌نامه‌های بهداشتی را انجام واکسیناسیون دانست و افزود: روند واکسیناسیون دز دوم در خوزستان بسیار خوب بوده و همچنان ادامه دارد؛ افراد بالای ۴۰ سال در خوزستان نیز باید دز سوم خود را هر چه سریعتر دریافت کنند تا در برابر سویه اومیکرون ایمن باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سویه اومیکرون علاوه بر گسترش بسیار سریع، می‌تواند مرگ و میر هم داشته باشد لذا نباید آن را ویروس ساده‌ای تلقی کنیم.

وی با بیان اینکه با تزریق دز سوم واکسن می‌توان ۷۰ تا ۹۰ درصد در مقابل سویه اومیکرون ایمنی ایجاد کرد ادامه داد: واکسن به میزان کافی در خوزستان موجود است و افراد به انتخاب خود می‌توانند واکسن مورد نظر را دریافت کنند.

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.