stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 408639
  • 28 آذر 1400 - 23:44
0

رقیب قدرتمند چینی تسلا ۳ به بازار می‌آید

رقیب قدرتمند چینی تسلا ۳ به بازار می‌آید
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: در میان استارت‌آپ‌هایی که خودروی برقی می‌سازند، به نظر می‌رسد NIO در مسیر درستی قرار گرفته است.در تنها پنج سال، شرکت خودروهای برقی چینی ۵ مدل را عرضه کرده است. با توجه به سال‌هایی که این شرکت در تجارت بوده است، این یک شاهکار چشمگیر محسوب می‌شود. ۴ وسیله نقلیه NIO در حال حاضر شامل ۳ کراس‌اوور، یک سدان بزرگ و یک هایپرکار برقی با نام EP۹ است.

مدل‌های دیگر این استارت‌آپ چینی عبارتند از EC۶ کوپه کراس‌اوور، ES۶ کراس‌اوور سایز متوسط، کراس اوور فول سایز ES۸ و سدان پرچم‌دار ET۷ که تا اوایل سال ۲۰۲۲ وارد نمایشگاه‌های چین می‌شوند. اما NIO در اینجا متوقف نمی‌شود؛ چراکه این شرکت به تازگی مدل ششم خود را معرفی کرده است. این خودرو که ET۵ نام دارد، برای رقابت با تسلا مدل ۳ راهی بازار خواهد شد.

این خودرو از نظر طراحی، شبیه برادر بزرگ‌تر خود، ET۷ است. شاید این تعجبی نداشته باشد زیرا ET۵ مانند سدان بزرگ‌تر با در نظر گرفتن آیرودینامیک طراحی شده است. اگرچه تفاوت‌های ظریفی در چراغ‌ها و سپر جلو وجود دارد.این خودرو که مجهز به سیستم نیمه‌خودران است، پیشرانه‌ای شامل دو موتور دارد که خروجی ترکیبی این موتورها ۴۸۳ اسب‌بخار و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌شود. برای این خودرو ۳ بسته باتری به‌عنوان گزینه مطرح شده است: ۷۵ کیلووات ساعتی، ۱۰۰ کیلووات ساعتی و ۱۵۰ کیلووات ساعتی.

NIO ادعا می‌کند ET۵ شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۴.۳ ثانیه است. برد این خودرو، ۵۵۰ کیلومتر با بسته ۷۵ کیلووات ساعتی، ۷۰۰ کیلومتر با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی و تقریباً ۱۰۰۰ کیلومتر با باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی است.این استارت‌آپ چینی اعلام کرده است که تحویل خودرو به مشتریان را از سپتامبر سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد. قیمت این خودرو، رقمی در حدود ۵۱ هزار دلار اعلام شده است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.