stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 408804
  • 30 آذر 1400 - 11:18
6

توده گرد و خاک خارجی در راه خوزستان

توده گرد و خاک خارجی در راه خوزستان
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به وقوع گرد و غبار با منشا خارجی در خوزستان از امروز سه شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
قلم | qalamna.ir :

به نقل از مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و تاثیر آن بر مناطق غربی و سپس مناطق جنوبی و مرکزی استان از روز سه شنبه تا اواخر وقت سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

پدیده غالب هواشناسی در هفته جاری بارندگی در بیشتر نقاط استان بود به گونه ای که بیشترین میزان بارندگی ایستگاههای هواشناسی در دزپارت با ۱۱۸.۴ میلیمتر و در شیوند با ۲۰۶ میلیمتر ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان ۲ هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح قرمز برای وقوع بارندگی صادر کرده بود.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان آمار تحلیلی پنج سال اخیر نشان می دهد از نظر غلظت و تکرر گرد و غبار شرایط استان مطلوب است به گونه ای که تعداد روزهای آلوده به گرد و غبار از ۷۱ روز در سال ۹۵ به ۶ روز در سال ۹۹ کاهش یافت.

در سال ۱۴۰۰ فقط در اردیبهشت ماه ۲ روز آلوده به گرد و غبار ثبت شده که این وضعیت نسبت به سال‌های گذشته بسیار محسوس است. و بالاترین میزان غلظت گرد و غبار یک هزار و ۵۸۰ میکروگرم بر مترمکعب در ۱۰ ساعت گزارش شده است.

مجموعه اقدامات انجام شده در کانونهای گرد و غبار از جمله نهال کاری، مدیریت آبگیری تالاب‌ها و میزان بارندگی‌ نقش موثری در کاهش گرد و غبار و آلودگی هوا در استان خوزستان داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.