stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 410583
  • 12 دی 1400 - 16:03
3

کتاب “مثبت سه” در همدان رونمایی شد

کتاب “مثبت سه” در همدان رونمایی شد
همدان- قلمنا- کتاب مثبت سه در همدان رونمایی و همزمان با آن پویش کتابخوانی «همایش مبلغین فاطمی، گفتمان فرزندآوری» در همدان آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، نماینده ولی فقیه در استان همدان در آئین رونمایی از کتاب مثبت سه، مطرح کرد: نباید انتظار رفع مشکل جمعیت را در کوتاه مدت داشته باشیم، زیرا که نزدیک به ۵۰ سال بر روی آن کار شده و تفکر جامعه شکل گرفته و ریشه دار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه آغاز کار ارزشمند است و تا ۱۰ سال آینده نتایج ظاهر خواهد شد، افزود: در حالی که متوسط فرزندآوری در هر جامعه باید ۲ و ۲ دهم باشد تا جامعه جوان بماند، این نرخ در استان ما یک و ۷ دهم است که پایین‌تر از میانگین کشوری است و از نظر رفتن به سمت پیری جزو ۵ استان اول کشور هستیم.

وی تأکید کرد: قانون صیانت جمعیت ابلاغ شده است، مبنی بر اینکه به هر خانواده که فرزند سوم را بیاورد ۲۰۰ متر زمین، یک ماشین و وام تعلق خواهد گرفت، اما راهکارهای مؤثر فرهنگی نظیر همین کتاب و رفع مسئله ازدواج است.

امام جمعه شهر همدان در ادامه، تصریح کرد: متأسفانه اکنون در استان ما ۸۰ هزار نفر مجرد و در حال عبور از سن ازدواج هستند و در این زمینه مبلغان باید امید آفرینی کنند.

در ادامه این آئین، نویسنده کتاب مثبت سه نیز مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۰ صحبت از فرزند آوری را آغاز کرده و تاکنون ۵۰ بار تذکر داده اند و علی رغم امید در زمینه‌های دیگر اجتماعی اقتصادی نسبت به مسئله جمعیت ایران امیدوار نیستند.

حجت الاسلام سیدحسین موسوی خاطرنشان کرد: مانع اول را عملکرد دولت‌ها و مانع دوم را مبلغان عنوان کرد و گفت از کار فرهنگی در این زمینه اهمال کرده ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر در ادامه افزود: چون در این سطح احساس نیاز کردم دست به مطالعه و تدوین این کتاب زده و تلاش کردم کتاب به لحاظ ادبیاتِ سخن، منابع علمی و مذهبی غنی، جذاب و مخاطب پسند در همه سطوح جامعه باشد.

وی تأکید کرد: این کتاب به شکل پی دی اف نیز موجود است و همه می‌توانند در این پویش کتابخوانی با جایزه‌های ۱۰۰ کارت یک میلیون تومانی و یک واحد مسکونی در استان تهران شرکت کنند.

این کتاب، گزیده‌ای از سخنرانی حجت الاسلام سید حسین موسوی با موضوع جمعیت در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری در حرم حضرت معصومه (س) و جلسات هیأت یا مهدی (عج) واوان است، که پس از پیاده‌سازی، با اضافاتی از برخی کتب مربوط به جمعیت، مقالات و مصاحبه‌های متعدد، با تنقیح و بازنگری جمعی از پژوهشگران تهیه و تنظیم شده است.
کتاب «مثبت سه» ضمن پاسخ به سوالات و ابهام‌ها درباره جمعیت، در پی پرده برداشتن از حقایقی مهم است که اگر امروز آنها را نبینیم و زندگی‌هایمان بر همین منوال رفاه طلبی و تکلیف‌گریزی پیش رود، تبعات و هزینه‌های سنگین اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی و بحران‌های حاصل از آن را باید در آینده نزدیک، تمام ملت ایران بپردازند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.