stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 411826
  • 19 دی 1400 - 21:58
2
مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات:

خدمات شبانه روزی به سالمندان در هتل سالمندی پارک سلامت روان حاجات / سالمندان در تصمیم گیری ها و حل مسائل و دشواری ها، ورزیده و با تجربه شده اند

خدمات شبانه روزی به سالمندان در هتل سالمندی پارک سلامت روان حاجات / سالمندان در تصمیم گیری ها و حل مسائل و دشواری ها، ورزیده و با تجربه شده اند
فارس_ هتل سالمندی پارک سلامت روان حاجات با در نظر گرفتن ارزش ، جایگاه و کرامت سالمند آماده ارائه خدمات شبانه روزی به عزیزان سالمند است.
قلم | qalamna.ir :

بهمن حاجات نیا مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات گفت: طبق آمار در حال حاضر جمعیت سالمندان مثبت ۶۰ سال ایران ، حدود ۲/۱۰ درصد از جمعیت کشور یعنی نزدیک به هشت و نیم میلیون نفر است و از سال ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۹۸ یعنی طی ۴۳ سال ، جمعیت سالمندی ایران از ۵ درصد به ۱۰ درصد رسیده و سپس در یک شتاب منحصر به فرد جهانی، تنها در عرض ۲۳ سال، یعنی از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمندی از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد می‌رسد؛ و استمرار این رشد، باعث عبور جمعیت سالمندان ایران از یک سوم جمعیت کشور (یعنی ۳۳ درصد) در حدود سال ۱۴۳۵ خواهد شد.

بهمن حاجات نیا در خصوص چالش‌های پیش رو در حوزه سالمندی گفت: علاوه بر این تحول کمی بی‌نظیر به تعبیری سونامی سالمندی در کشور ، رصد شاخص‌های جمعیت شناختی جامعه کنونی میانسالان ، و تأمل با رویکرد آینده نگری، در حوزه‌های سلامت، رفاه و فناوری، نشان دهنده ی ایجاد تغییرات کیفی و دگرگونی ویژگی‌های جمعیت شناختی سالمندی و تحول در چالش‌های ایشان، در دو دهه آینده خواهد بود.

مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات افزود: کاهش تعداد فرزندان خانواده‌های واجد سالمند در دو دهه آینده، که همراه با افزایش تعداد سالمندان دچار تجرد قطعی و سالمندان بدون همسر (ناشی از افزایش طلاق در دوران جوانی و میانسالی) ، باعث افزایش شدید سالمندان تنها و یا بدون همسر بویژه زنان سالمند تنها ، در دو دهه آینده می‌شود. امری که با توجه به ارزشهای فرهنگی و مذهبی جامعه ما و نیز محدودیت‌های شدید زیرساختی و کمبود ظرفیت در مراکز نگهداری اقامتی، مشکلات فراوانی را در مراقبت غیررسمی خانواده و اجتماع محور سالمندان، در دو دهه آینده ایجاد خواهد کرد.

حاجات نیا افزود: سالمندان، دنیایی از تجربه ها و آگاهی ها را به همراه دارند و می توان گفت تاریخی متحرک هستند.

سالمندان در تصمیم گیری ها و حل مسائل و دشواری ها، ورزیده و با تجربه شده اند و روز به روز بر تجربه هاشان افزوده شده و آن ها را پربارتر و کامل تر ساخته است.

مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات افزود: یکی از اساسی ترین جنبه هایی که می بایست در بخش سلامت مورد توجه قرار گیرد مراقبت از سالمندان است که شامل کل مراقبت های نگه دارنده در منزل یا سرای سالمندان می باشد. در پارک سلامت روان حاجات با در نظر گرفتن ارزش ، جایگاه و کرامت سالمند برای ارائه خدمات شبانه روزی مکانی متفاوت همراه با پروتکل های غنی تر جهت بهبود شرایط روانی، جسمانی و اجتماعی سالمند با نام مجموعه هتل های سالمندی در نظر گرفته شده است.

بهمن حاجات نیا افزود: این مجموعه هتل سالمندی که به صورت سوییت های ۲ الی ۶ نفره در واحدهایی مجزا ساخته شده اند امکان زندگی مستقل و در عین حال بهره مندی از خدمات شبانه روزی پزشکی، پرستاری، توانبخشی و روان شناسی را به سالمندان دارد و در حال حاضر آماده ارائه خدمات تخصصی به این عزیزان می باشد.

پارک سلامت روان حاجات با آدرس بعد از دروازه قرآن روبروی رکن آباد ، بعد از دانشکده داروسازی و با شماره تماس ۰۷۱۳۲۴۲۶۶۶۱ و سایت www.psrc.ir همچنین شماره تلفن جهت هماهنگی: ۰۹۳۹۸۱۸۲۶۵۴ از ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی به سئوالات شما در خصوص هتل سالمندی می باشد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.