stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 439938
  • 19 خرداد 1401 - 14:09
3
دهقان پور تاکید کرد:

روند پرداخت تسهیلات حمایتی رصد و پایش می‌شود

روند پرداخت تسهیلات حمایتی رصد و پایش می‌شود
فارس_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برنامه ریزی برای رصد و پایش روند پرداخت تسهیلات حمایتی سرمایه در گردش دام و طیور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان کمیته‌ای سه نفره در هر شهرستان این موضوع را دنبال خواهد کرد.
قلم | qalamna.ir :

مجتبی دهقان پور در نشست مدیران جهاد کشاورزی این استان تصریح کرد: کمیته مذکور فعالیت یا عدم فعال بودن واحد های تولیدی را رصد خواهند کرد و اثر بخشی یا انحراف در پرداخت تسهیلات حمایتی مذکور را به مراجع نظارتی گزارش خواهند داد.
به گفته وی؛ در بحث نظارت بر پرداخت تسهیلات باید قوی وارد شد، اگر نظارت ها قوی نباشد و انحرافی در تسهیلات اعطایی رخ بدهد عملاً باعث می شود که کار زیر سوال برود و نتیجه ای که مطلوب نظر است حاصل نشود.
این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش مستمر همکاران خود در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برای تسریع و تسهیل در معرفی متقاضیان تسهیلات حمایتی دامدار کارت اظهار کرد: مدیران شهرستان و رابطین مشخص شده می بایست روند جذب تسهیلات را پس از معرفی به شعب بانک کشاورزی دنبال و میزان جذب یا دلایل عدم موفقیت در جذب احتمالی تسهیلات را رصد و گزارش کنند.
او به موضوع بازار نیز ورود و ابراز کرد: در بازار وضعیت خوبی داریم، شاخص های مهمی برای ارزیابی وجود دارد، تا امروز ۳ میلیون و ۴۰۰ صد هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است، در بحث جوجه‌ریزی باید واحدهای مرغداری که امکان جوجه ریزی دارند تشویق شوند، نهاده هم آمده و در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت که دغدغه اصلی مرغداران بود.
وی به ضرورت تامین شکر مورد نیاز بازار نیز پرداخت و افزود: نظارت بر توزیع شکر برای ما مهم است، به طور مشخص برخی از مدیریت های شهرستان ها تا حدود هزار تن شکر جذب کرده اند ولی بعضا احساس کمبود دیده می شود که این را باید دنبال کرد.
دهقان پور به مبحث جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی نیز گریزی زد و بیان کرد: شهرستان شیراز یکی از شهرستان های پیشرو است که دارد خوب عمل می کند، اقدامات این حوزه رصد می شود، باید مجدانه تر وارد شویم، در این خصوص می توانیم با هماهنگی استاندار محترم و فرمانداران شهرستان ها از سایر امکانات دستگاه ها استفاده کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه باید به تولید اهتمام داشت، بیان کرد: ما اگر به بازار توجه می کنیم نباید تولید مغفول بماند، تولید در حوزه های دام، زراعت و باغبانی و خدمات پشتیبانی نظیر مکانیزاسیون برای ما بسیار حائز اهمیت است.
او با بیان اینکه خرید گندم کشاورزان نیز موضوع بسیار مهمی است، عنوان کرد: با تلاش هایی که شده نسبت به سال گذشته در همین مدت مشابه ۲۷ درصد افزایش خرید گندم داریم؛ ۱۴ هزار تن گندم بذری و بیش از ۲۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و تحویل گرفته شده است.
وی بر لزوم خرید گندم از طریق مراجع خرید دولتی تاکید کرد و افزود: افرادی که به عنوان دلال هستند و گندم خریداری می کنند شناسایی شوند و تمهیدات لازم امنیتی در این خصوص اتخاذ شود.
دهقان پور به پیش روی بودن هفته جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه اقداماتی که در راستای امنیت غذایی انجام شده است تدوین شود و به فرمانداران محترم شهرستان ها و تمامی افراد ذی نفوذ در شهرستان و کنشگران محلی ارائه کنید، هر جا از هر نهادی کمکی گرفته اید تقدیر و تشکر کنید.
به گفته او؛ سپاه پاسداران در بحث شناسایی انبار احتکار نهاده ها و کالا های اساسی مانند برنج و روغن بسیار به جهاد کشاورزی کمک کرده اند، ما مدیون آنها هستیم، اگر این کمک نبود خیلی از تولیدکنندگان ما که مشکلات آنان تا حدودی مرتفع شده اقدام به جوجه ریزی نمی کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.