stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 439932
  • 19 خرداد 1401 - 13:57
5
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس:

تامین زمین و مسکن برای زوج‌های جوان در روستاها ، گزینه موثری برای کاهش مهاجرت‌ها است

تامین زمین و مسکن برای زوج‌های جوان در روستاها ، گزینه موثری برای کاهش مهاجرت‌ها است
فارس_ سید علیرضا حمیدی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس به‌همراه مجیدی مدیر کل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز به بررسی مسائل حوزه عمران روستایی پرداخت.
قلم | qalamna.ir :

سید علیرضا حمیدی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس در این نشست به موضوع واگذاری زمین و ساخت مسکن روستایی برای ایجاد انگیزه ماندگاری در این مناطق اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین به زوج های جوان علاوه بر کاهش مهاجرت ها انگیزه ماندگری و حفظ جمعیت در مناطق روستایی را افزایش می دهد.

وی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است در راستای وظایف قانونی در جهت تشویق و تسهیل ساخت و ساز مسکن روستایی و بهسازی و عمران بافت مسکونی و هدایت توسعه فیزیکی موزون در روستاها و یا برای جابجایی روستاهای در معرض خطر تخریب و بازسازی مناطق سانحه دیده نسبت به مطالعه و شناسایی و تهیه زمین مورد نیاز در روستاها با اولویت زمین‌های دولتی تملک ، تفکیک و واگذار نماید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس اهداف واگذاری زمین در روستاها را برشمرد و گفت: واگذاری قطعه زمین معوض به مالکانی که صد درصد املاک آنها در اجرای طرح هادی در مسیر واقع وتخریب می شود و واگذاری به ساکنین واجد شرایط و فاقد مسکن و همچنین واگذاری به آسیب دیدگان از سوانح طبیعی به لحاظ از دست دادن واحد مسکونی از جمله اولویت ها در واگذاری زمین است.

حمیدی ادامه داد: واگذاری به منظور جابجایی واحدهای مسکونی در معرض خطر رانش وسیل و فروش به واجدین شرایط به منظور تامین قسمتی از هزینه های طرح‌های عمرانی همان روستا و واگذاری قطعات به متقاضیان واجد شرایط از دیگر اولویت هایی است که در این زمینه لحاظ می شود.

مسعود صف شکن مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز نیز در این نشست با گرامیداشت سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته ارائه داد و بیان داشت: در سالی که گذشت شاهد به بار نشستن اقدامات جهادی در زمینه توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان شیراز با همراهی بنیاد مسکن بودیم.

صف شکن، فعالیت‌های انجام شده در واحد صدور سند بنیاد مسکن شیراز را تشریح کرد و اذعان داشت: صدور تعداد ۵۰ هزار و ۲۸۲ جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک نواحی مختلف شهرستان شیراز و تهیه نقشه ثبتی ۸۷ روستای شهرستان شیراز بخشی از اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

وی همچنین از صدور ۹۴۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی جهت متقاضیان دریافت سند مالکیت در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: شهرستان شیراز دارای ۳ بخش ۱۰ دهستان و ۱۲۷روستا می باشد که از خدمات بنیاد مسکن برخوردارند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.