stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 418738
  • 14 بهمن 1400 - 12:27
0

بیمارستان «ولایت» مشهد به بهره برداری رسید

بیمارستان «ولایت» مشهد به بهره برداری رسید
با حضور وزیر بهداشت، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان اجرایی استان و مشهد، بیمارستان ولایت در مشهد به بهره برداری رسید.
قلم | qalamna.ir :

همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور وزیر بهداشت، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان اجرایی استان و مشهد، بیمارستان ولایت در مشهد به بهره برداری رسید.

دکتر محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره افتتاح این بیمارستان گفت: ساخت بیمارستان ولایت از سال ۱۳۸۹ با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستانهای امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات‌ رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد.

وی افزود: عملیات احداث این بیمارستان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۳۹۲ متوقف شد. اما در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.

دکتر کیانی خاطرنشان کرد: بیمارستان ولایت طبق استانداردهای روز دنیا با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده است و دارای واحدهای پاراکلینیکی و بخشهای اورژانس، ۶ بخش بستری، ۸ اتاق عمل و ۴ بخش ICU است که ضمن انجام ماموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد.

گفتنی است این بیمارستان به عنوان مرکز سوانح و خدمات جراحی عروق، با زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع و با ظرفیت ۲۲۰ تخت بستری در ۵ طبقه و با هزینه ای بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. قرار است درمرحله نخست و در طبقه همکف (اورژانس و در قالب ۱۰۰ تخت) برای خدمت رسانی احتمالی به بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گیرد و پس از پایان همه گیری کرونا، در حوزه تخصصی خود و خدمات رسانی به بیماران تروما و جراحی عروق فعالیت خواهد داشت.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.