stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 419346
  • 16 بهمن 1400 - 16:54
0
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک:

امدادرسانی در ۱۴ حادثه در روزهای پایانی هفته دوم بهمن ماه توسط آتش نشانان اراک

امدادرسانی در ۱۴ حادثه در روزهای پایانی هفته دوم بهمن ماه توسط آتش نشانان اراک
مرکزی_ قلمنا_ مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک گفت:آتش نشانان اراک روزهای پایانی هفته دوم بهمن ماه را با امدادرسانی در ۱۴ مورد حوادث مختلف به پایان رسانده و در تمامی موارد به یاری شهروندان حادثه دیده شتافتند.
قلم | qalamna.ir :

مسعود آقازیارتی افزود: صبح روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در ساعت های ۱۱ دقیقه بامداد و ۱۱:۰۵ دقیقه، آتش سوزی دو دستگاه خودرو به سامانه ۱۲۵ این سازمان اطلاع رسانی شد. در اولین حادثه که در اتاقک یک خودروی کمپرسی خاور رخ داده بود، آتش نشانان ایستگاه شماره ۴ اقدام به خاموش سازی آن کردند و دومین آتش سوزی نیز در موتور یک خودروی پژو ۴۰۵ با حضور نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره ۶ مهار و خاموش شد.

وی ادامه داد: همچنین در ساعت۱۷:۲۰ اکیپ عملیاتی مستقر در میدان راه آهن از ایستگاه شماره ۸، با بروز حریق در موتور یک دستگاه خودروی ریو مواجه شد که در همان دقایق اولیه با استفاده از یک دستگاه خاموش کننده دستی، آتش را خاموش کردند.

وی اظهار کرد: مشاهده شعله و دود از یک ساختمان نیمه کاره در خیابان قیام در ساعت۱۸:۱۵ توسط شهروندان به ستاد فرماندهی این سازمان اطلاع داده شد که با حضور آتش نشانان ایستگاه شماره یک مشخص شد، مشعلی جهت گرم کردن ساختمان توسط مالک به کار گرفته شده که با ارائه تذکرات ایمنی لازم به وی به مأموریت خود خاتمه دادند.

آقازیارتی گفت: محبوس شدن دو عدد بچه گربه در سقف کاذب یکی از برج های ساختمانی در خیابان جهان پناه مقارن با ساعت ۱۹:۴۷ همین روز نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره ۸ را به محل حادثه کشاند که این حادثه با زنده گیری و رهاسازی گربه ها در فضای باز امدادرسانی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک ابراز کرد: اولین حادثه روز جمعه ۱۵ بهمن ماه مربوط به نشت گاز از یک دستگاه خودروی تانکر حامل سوخت در ساعت ۲:۲۷ بامداد واقع درحد فاصل میدان بسیج و میدان انقلاب بود که آتش نشانان همیشه بیدار ایستگاه شماره ۱۰ به محل حادثه اعزام و با بستن شیر اصلی گاز از بروز یک حادثه جلوگیری کردند.

وی افزود: ساعت ۶:۲۸ صبح روز جمعه بر اثر یخ زدگی و لغزندگی جاده، چندین دستگاه خودرو بعد از سه راهی خمین به طرف تهران از محور اصلی جاده منحرف شده و تعدادی از آنها واژگون و تعدادی نیز با موانع کنار جاده از قبیل تیربرق، درخت و ساختمان به شدت برخورد کرده بودند. با تشخیص فرماندهی عملیات، نیروهای عملیاتی سه ایستگاه آتش نشانی (ایستگاه های شماره یک، دو و پنج) به محل حادثه اعزام و اقدام به امدادرسانی و اقدامات ایمنی لازم نمودند. در این تصادف زنجیره ای ۱۱ نفر مصدوم شده بودند که توسط عوامل اورژانس همگی به مراکز درمانی منتقل شدند.

آقازیارتی بیان کرد: واژگونی یک دستگاه خودروی تانکر حامل سوخت گازوئیل در ساعت ۷:۰۷صبح روز جمعه توسط رانندگان خودروهای عبوری به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره یک را به محل حادثه در ابتدای جاده فرودگاه اعزام کرد. در این حادثه نیروهای عملیاتی اقدام به ایمن سازی و رفع خطر کرده و تا انتقال خودرو به پارکینگ در محل حضور داشتند.

وی یادآور شد: آتش سوزی مقدار زیادی ضایعات در طبقه همکف یک منزل مسکونی و در نبود مالک آن در کوی قائم مقارن با ساعت ۸:۵۳ صبح همین روز و گستردگی آن، ستاد فرماندهی سازمان را بر آن داشت تا از سه ایستگاه آتش نشانی( ایستگاه های شماره یک، چهار و یازده)، نیروی عملیاتی به محل حادثه اعزام نماید. در این حادثه آتش نشانان به دو گروه تقسیم شده که گروه اول اقدام به ورود در طبقات فوقانی ساختمان و جستجو برای یافتن احتمالی افراد محبوس در ساختمان کردند و گروه دوم نیز با بریدن قفل درب مغازه عملیات خاموش سازی آتش را آغاز کردند. در این حادثه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، آتش نشانان با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی اقدام به مهار و خامش سازی آتش کرده و در ادامه با تخلیه لوازم سوخته و اطمینان از عدم وجود هرگونه آتش پنهان به کار خود پایان دادند.

آقازیارتی اضافه کرد: شماره تلفن دریافت اخبار حوادث آتش نشانی اراک در ساعت ۱۳:۴۲ دقیقه به صدا درآمد و یکی از شهروندان از آتش نشانان برای خاموش کردن سیلندر گاز سفری یا همان پیک نیک درخواست کمک داشت. در این حادثه نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره ۸ به سرعت خود را به ابتدای خیابان جماران رسانده و با خاموش کردن این پیک نیک به نگرانی این شهروند عزیز خاتمه دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک اظهار کرد: در جمعه شب گذشته در دو نقطه مختلف شهر، شهروندان در کابین های آسانسور گرفتار و درخواست امداد از آتش نشانی را داشتند که تیم های عملیاتی از ایستگاه های شماره یک و سه به آدرس های اعلامی اعزام و با ترازکردن کابین آسانسور در یکی از طبقات، افراد گرفتار را از درون آنها خارج کردند.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.