stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 419668
  • 17 بهمن 1400 - 15:53
0
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مهدویت می‌تواند پیوست تمام مسائل فرهنگی کشور باشد

مهدویت می‌تواند پیوست تمام مسائل فرهنگی کشور باشد
مرکزی_ قلمنا_ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مهدویت می‌تواند پیوست تمام مسائل فرهنگی کشور و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند نسبت به گسترش این فرهنگ مقدس برنامه‌های کاربردی تدوین کنند.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز در نشست هماهنگی بنیاد مهدویت استان مرکزی برای برگزاری آیین نیمه شعبان در این استان، افزود: گسترش اندیشه و تفکر مهدویت در لایه‌های مختلف جامعه راهکار مقابله با فرهنگ غرب‌گرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی تحول در مباحث معرفت دینی از جمله موضوع مهدویت است و باید از این فرصت در جهت گسترش هر چه بیشتر فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه استفاده شود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: در روزگاری که نظام سلطه و زورگویان در کشورهای مختلف دنیا با نام جامعه جهانی، دنیا را با برخورداری از حق ویژه اداره می‌کنند، فرهنگ مهدویت به یاری بشریت آمده و تمام آزادگان در زیر پرچم حق با کافران و ظالمان مبارزه و عدل الهی را بر جهان حاکم می‌نمایند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: دغدغه فعالیت‌های مهدوی باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی از قبیل دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایجاد و تقویت شود.

وی اضافه کرد: تولید محتوا با مضامین انتظار و ارائه آنها به جامعه در اعیاد شعبانیه و به ویژه نیمه شعبان از ضروریات است که مسئولان امر و هیات‌های مذهبی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی نیز گفت: چهار کمیته اصلی با عنوان‌های تحقیقات و پژوهش، اطلاع‌رسانی، آموزش و پشتیبانی برای برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) در استان تشکیل شده است.

سید مجتبی آل یاسین افزود: کمیته تحقیقات و پژوهش با محوریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، اطلاع رسانی با محوریت صدا و سیما، آموزش با محوریت حوزه‌های علمیه و پشتیبانی با مدیریت شهرداری اراک نسبت برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن میلاد امام زمان(عج) فعالیت می‌کنند.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.