stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 419829
  • 18 بهمن 1400 - 9:52
1
شهردار اراک:

اجازه نخواهم داد مباحث تفریحی و گردشگری شهر اراک همچون سنوات گذشته، مغفول واقع شود

اجازه نخواهم داد مباحث تفریحی و گردشگری شهر اراک همچون سنوات گذشته، مغفول واقع شود
مرکزی_ قلمنا_ شهردار اراک،بیان کرد: اجازه نخواهم داد مباحث تفریحی و گردشگری شهر اراک همچون سنوات گذشته، مغفول واقع شود.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علیرضا کریمی در نشست پرسش و پاسخ مسئولین با شهروندان که در قالب میز خدمت در مسجد امام خمینی(ره) میدان حافظیه برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات شهر اراک را حس و لمس می نماید و بر مشاهدات شهروندان صحه می گذارد، افزود: متاسفانه شهر اراک در حوزه گردشگری و تفرجگاهی ضعیف است و این یک واقعیت تلخ می باشد که حاصل کم کاری هایی بوده که اتفاق افتاده است.از گذشته که این شهر به صورت یک باغ شهر زیبا بوده و با گذشت زمان این باغات از بین رفته، متاسفانه تفرجگاه های جدید ساخته نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری اراک در دوره جدید مدیریت، برای مباحث تفریحی و گردشگری شهر برنامه دارد و اجازه نخواهد داد که این موضوع همچون سنوات گذشته مغفول واقع شود، تاکید کرد: سه نقطه با موقعیت بسیار عالی در شهر اراک وجود دارد که اگر در سنوات گذشته به آنها توجه شده بود، هم اکنون دارای سه منطقه گردشگری بسیار خوب در شهر اراک بودیم.

کریمی با بیان اینکه نشاط اجتماعی در شهر اراک جایگاه خوبی ندارد، اظهار داشت: شهرداری اراک برای سه منطقه دره گردو، بام اراک واقع در کوه مستوفی و پارک جنگلی شهید باهنر برنامه دارد و در گام نخست به دنبال حل موانع و مشکلات پیش رو بوده که در خصوص دره گردو که متاسفانه در سال های گذشته هیچ اقدام عملی برای آن انجام نشده، با پیگیری های مستمر مقرر گردیده که ۲۳ هکتار از اراضی این منطقه که متعلق به راه و شهرسازی می باشد توسط شهرداری اراک خریداری و با اعلان فراخوان جذب سرمایه گذار، نسبت به کارهای عملی و اجرایی در این منطقه گردشگری اقدام شود.

شهردار اراک افزود: در خصوص پروژه بام اراک در کوه مستوفی که در حال حاضر عملیات لوله گذاری و انتقال آب آن در حال انجام است، سعی داریم با بازطراحی این منطقه گردشگری و جذب سرمایه گذار نسبت به اجرای یک پروژه مطلوب در این منطقه اقدام نماییم.

وی گفت: مشکلات و موانع قانونی و حقوقی پارک جنگلی شهید باهنر به عنوان یک منطقه مستعد تفریحی حل و آماده جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری جهت تبدیل به یک منطقه نمونه گردشگری است.

شهردار اراک در پایان نیز از احداث پارک های موضوعی در شهر اراک از جمله پارک سالمند، پارک دوستدار کودک، پارک کارگر و پارک شماره ۲ بانوان خبر داد.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.