stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 420020
  • 18 بهمن 1400 - 18:37
4
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد؛

افتتاح ۳۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان در دهه فجر

افتتاح ۳۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان در دهه فجر
همدان- قلمنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از افتتاح 37 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان در دهه فجر خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، صفر صادقی‌راد دوشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح ۳۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح ها شامل ایجاد ۴ حفاظ میانی در ۱۶ کیلومتر، ۲ طرح در قالب ایجاد سیستم روشنایی در جاده های بین شهری، تعریض دو دهانه پل، دو مورد باسکول محور کج، ۱۹ مورد روکش آسفالت، نصب یک دستگاه دوربین ثبت تخلف و بهره برداری از یک مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ای در استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر ۱۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در استان همدان انجام شده، اظهار کرد: ۶۹ کیلومتر آن در این ایام به انجام رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در حوزه راهداری استان همدان تعداد ۵۳۳ نفر نیرو در ۳۴ راهدارخانه استان و با به کارگیری ۳۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در محورهای استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: علی رغم محدودیت های اعتباری در سال جاری، بالغ بر روکش آسفالت ۱۴۰ کیلومتر از محورهای استان، ۴۳ هزار متر مربع لکه گیری هندسی، امضای قرارداد اجرای ۵۰ کیلومتر ایجاد حفاظ میانه جاده (نصب نیوجرسی)، نصلب و تعمیر تابلو بالغ بر ۱۱ هزار مورد، خط کشی به طول یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر، تعریض و ساخت ۳۰ پل و نصب تجهیزات روشنایی ۲۲ کیلومتر در ۱۳ تقاطع استان عملیاتی شده است.

صادقی راد با بیان اینک هم چنین ۹۹ مورد ترانشه برداری، ۳۵۸ مورد اصلاح شیب و خرید سه دستگاه لودر جدید در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: در طرح زمستانی امسال، بیش از ۷۰  هزار تن ماسه و نمک در انبارهای راهداری استان همدان ذخیره و حدود ۳۲ هزار تن ماسه و نمک طی ۲ ماه گذشته به منظور جلوگیری از انسداد و بازگشایی احتمالی راه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

وی به حمل نقل کالا و مسافر استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۰ شرکت مسافربری در حوزه حمل و نقل استان همدان فعالیت دارند.

صادقی راد با بیان اینکه ۹ میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه امسال از استان همدان جا به جا شده است، افزود: کالای سیمان و کلینکر به عنوان مواد اولیه تولید سیمان با تناژ نزدیک به ۲ میلیون تن، بیشترین حجم جابه‌جایی را از استان همدان به سایر نقاط کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: استان همدان ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای پایه یک دارد که تحت آموزش های مربوطه در زمینه های مختلف قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر۲۷ هزار کامیون برای جا به جایی کالا از استان همدان به بنادر جنوبی کشور اعزام شده است، اظهار کرد: بیشتر این کالاها شامل سیمان و کلینکر، سیب زمینی، گندم، چغندرقند، بنزین، نفت سفید، موادمعدنی و نهاده های دامی بوده است.

صادقی راد با اشاره به اینکه در این مدت، نزدیک به ۳۰۰ هزار سفر با جابه‌جایی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مسافر با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، توسط ناوگان مسافربری استان صورت گرفته است، ادامه داد: هم اکنون، استان همدان تعداد ۳۸ مجتمع خدمات رفاهی بین جاده ای فعال، ۱۵ مجتمع در حال ساخت و ۲۰ مجتمع در دست استعلام دارد.

وی در خصوص وضعیت ترددهای جاده ای در سال جاری نیز گفت: ۱۶۲ میلیون تردد با سرعت متوسط بین ۸۳ تا ۸۵ کیلومتر در ساعت در محورهای مواصلاتی استان همدان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

صادقی راد پرتردد ترین محور استان همدان در این مدت را محور سه راهی بهار به همدان با تردد نزدیک به ۲۰ میلیون تردد معادل ۱۲ درصد اعلام کرد و افزود: ۱۶ میلیون خودرو در این مدت در استان همدان ورود و خروج داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۹ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه صحبت های خود میزان بارنامه های صادر شده استان همدان در طول ۱۰ ماهه سال جاری را نیز برابر ۶۰۱ هزار فقره اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه در استان همدان هم اکنون تعداد ۶۶ دستگاه دوربین کنترل سرعت فعال است، اظهار کرد: با پیگیری های به انجام رسیده بالغ بر ۳۱ دستگاه دیگر نیز در حال نصب است که تاثیر ارزشمندی در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده خواهد داشت.

صادقی راد، موقعیت استان همدان را به لحاظ فعالیت سامانه های آی.تی.اس مناسب دانست و افزود: امسال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری مجوز برگزاری مناقصه ۳۱ دستگاه جدید نیز اخذ شد که با افزایش این تعداد سامانه در سال آینده به رتبه نخست کشور خواهیم رسید.

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: در استان همدان ۲۸ سامانه دوربین نظارت تصویری، ۷۶ سامانه تردد شمار و چهار دستگاه سامانه توزین در حال حرکت و ۳۷۰ سامانه ردیاب ماهواره‌ای فعال است که در آینده ای نزدیک تعداد دوربین های کنترل سرعت استان به حدود ۹۷ مورد نیز خواهد رسید.

صادقی راد به فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ۱۴۱ اشاره کرد  و گفت: رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان را دارند می توانند، برای اطلاع از وضعیت جاده های استان و کشور با سامانه تلفنی ۱۴۱، پایگاه اینترنتیwww.141.ir  و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت ها و کنترل بر حمل و نقل بار و مسافر نیز به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: در سال جاری چهار هزار و ۵۰۰  بازدید میدانی مشترک با پلیس راه انجام شده است.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه نسبت به سال قبل جهش زیادی در ارجاع پرونده‌های تخلفات حوزه حمل و نقل به کمیسیون‌های مربوطه داشته ایم، به پیش روی طرح های ایمن سازی آموزشی در ۲۰ مدرسه حاشیه راه های استان و طرح های ایمن سازی فیزیکی در این مدارس اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در پاسخ به اینکه نقش نصب حفاظ میانی در گردنه اسدآباد را در تصادفات چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: با نصب این حفاظ ها، حتی یک مورد فوتی نیز گزارش نشده و قرار است که سال آینده نیز باند کندرو مناسب به لحاظ فنی در این مکان اجرا شود.

وی به سرقت تابلوها در جاده های استان نیز اشاره کرد و گفت: ماهانه حدود ۵ تا ۶ هزار تابلو در جاده‌های استان سرقت می‌شود، این درحالی است که این وجود تابلوها ایمنی جاده ای را ارتقا می بخشند،.

صادقی راد با اشاره به اینکه اخیراً مراجع قضایی در این موضوع ورود کرده و خوشبختانه برخورد و آرا این دستگاه بازدارنده بوده است، اظهار کرد: این علائم اموال بیت المال است و به مردم تعلق دارد و از هم استانی ها می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه سرقت موارد را به شماره تلفن های ۱۴۱ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان به برنامه های نوروزی ای این دستگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری جلسه ستاد سفر در استان، ستاد نوروزی تشکیل خواهد شد و نیروهای راهداری از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین در شیفت خواهند بود، علاوه بر این شرکت‌های مسافربری استان نیز آماده ارائه خدمات به مسافران خواهند بود.

 

  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.