stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 421777
  • 25 بهمن 1400 - 9:38
0
فرماندار اراک:

وضعیت فاضلاب اراک باید تعیین تکلیف شود

وضعیت فاضلاب اراک باید تعیین تکلیف شود
مرکزی_قلمنا_ فرماندار اراک گفت: تعیین تکلیف وضعیت فاضلاب تصفیه شده اراک در دستور کار قرار دارد.
قلم | qalamna.ir :

امیر هادی در نشست با اصحاب رسانه افزود: راه های مواصلاتی در حوزه توسعه عمران روستایی در دستور کار قرار دارد و عملیات بخشی از این راه ها از ماه آینده شروع می‌شود، ضمن اینکه در حوزه توسعه و عمران راه های روستایی بخشی از راه ها بخصوص در بخش ساروق ماموریت های بسیاری داریم.

وی با بیان اینکه پیگیری های لازم در خصوص اجرای مجتمع امیرکبیر به منظور آبرسانی به ۳۵ روستا انجام شده است، بیان کرد: ارتباط فرمانداری با مردم به گونه ای است که چهارشنبه ها برای بخش ها و شهرستان ها و دو روز هم برای حضور در جمع مردم و مساجد و محله ها تنظیم کردیم.

فرماندار اراک ادامه داد: اعتبارات ملی خوبی هست و اعتبارات استانی محدود است که باید به سمت استفاده بهینه از اعتبارات ملی دستگاه ها حرکت کنند.

هادی افزود: ستاد پیگیری بیمارستان ولیعصر اراک را تشکیل دادیم و اقدامات خوبی در آنجا در حال انجام است با شهرداری اراک صورت جلسه تشکیل دادیم که پارکینگ طبقاتی آنجا تشکیل دهد تا از ایجاد گره ترافیکی جلوگیری شود.

وی گفت: تعدادی از تعاونی های مسکن که مشکلاتشان قدیمی شده مانند پردیس و ۱۵۰ واحدی فرهیختگان، تامین منابع در قالب تسهیلات برای تعدادی و برای تعدادی تسهیل امور و انجام اقدامات قانونی نیاز بوده که در حال انجام است.

هادی با بیان اینکه باید عوارض آلایندگی هوا را با برنامه ریزی هزینه کنیم، یادآور شد: باید همانطور که در موضوع آلودگی هوا از ظرفیت سمن ها استفاده کردیم باز هم استفاده کنیم چون به اشکالات فنی نیز اشراف دارند لذا سمن ها را ظرفیت خوبی برای شهر اراک می دانیم.

فرماندار اراک در خصوص دره گردو و بام اراک نیز ابراز کرد: در این خصوص و برای جذب توریست شهرداری اقداماتی را روی آنها انجام داده و برای پارک باهنر نیز سرمایه گذار پیدا شده است.

وی اظهار کرد: باید برای چندین مشکل مهم اراک وارد عمل شویم تا به نتیجه برسیم و اگر تمام مشکلات را بخواهیم حل کنیم به نتیجه نخواهیم رسید چون فرمانداری یک دستگاه فرابخشی است و مشکلات آن هر روز بروزرسانی می شود ما وظیفه نظارت و بازرسی بر دستگاه های اجرایی اراک را داریم.

هادی افزود: در خصوص ساکنان خیابان جهرم مساله کاملا قضایی است و اعلام کردیم حاضریم کمک کنیم تا مشکلات بین طرفین را رفع کنیم تا با هم توافق کنند و امیدواریم به این سمت هدایت شوند وگرنه کار سختی است.

هادی با اشاره به آلودگی هوای اراک خاطرنشان کرد: آلودگی هوا یکی از دغدغه های مهم است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست به همین منظور به دنبال این هستیم که مصوبات رفع آلودگی را در سفر رییس جمهور به استان پیگیری کنیم تا در جلسه هیات دولت برای آن تصمیم گیری شود.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.