stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 422375
  • 27 بهمن 1400 - 19:49
2
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد؛

افزایش ۱۰ درصدی مراجعین به بیمارستان‌های همدان

افزایش ۱۰ درصدی مراجعین به بیمارستان‌های همدان
همدان- قلمنا- معاون درمان دانشگاه از افزایش ۱۰ درصدی میزان مراجعه به بیمارستان های استان در هفته جاری نسبت به هفته قبل خبر داد و گفت: این شیب مانند هفته های گذشته همچنان رو به افزایش است و امیدواریم هرچه زودتر میزان مراجعه ثبات یابد، تا از قله پیک خارج شویم.
قلم | qalamna.ir :
قلم، رضا طهماسبی اظهارکرد: در پیک ششم غالبا مبتلایان به کرونا از نوع سویه اُمیکرون بوده و در این پیک اکثر مبتلایان افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده و یا بیماری زمینه ای دارند.
وی اضافه کرد: درسویه های قبلی کرونا کودکان کمتر مبتلا می شدند امادر این سویه کودکان نسبت به گذشته بیشتر درگیر این بیماری می شوند و به بیمارستان مراجعه می کنند البته اغلب مبتلایان به صورت سرپایی درمان می شوند و درصدی که درگیری بیشتری دارند یا مبتلا به بیماری زمینه ای هستند بستری می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کادر درمانی تمام سعی و تلاش خود را به منظور ارائه خدمات مطلوب به بیماران انجام می دهند افزود: درصورتیکه با شیوع گسترده این بیماری در استان مواجه شویم آمادگی داریم تا با ایجاد بیمارستان صحرایی خللی را در ارائه خدمت به مراجعین را شاهد نباشیم.
وی ادامه داد: شهروندان نقش بسیار مهمی در عبوراز این پیک را دارند لذا با رعایت پروتکل ها توسط احاد جامعه می توان جلوی شیوع گسترده را گرفت.
طهماسبی افزود: آندسته از افرادی که واکسن نزده یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند به ویژه افرادی که بیماری زمینه ای دارند هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن و یا تکمیل نوبت های واکسیناسیون اقدام کنند؛ انتظار است هم استانی ها با پرهیز از شرکت در دورهمی و مجالس ما را در کنترل و مهار این بیماری کمک کنند تا با کمترین خسارت جانی از این پیک عبور کنیم.
وی یادآور شد: تنها در صورتی می توانیم کمترین میزان آسیب را از این پیک داشته باشیم که شهروندان همراهی لازم را داشته باشند و کوچکترین علامت سرماخوردگی را کرونا تلقی کرده و درصورت بروز علائم خفیف در منزل بمانندو در صورت شدت بیماری به مراکز درمانی مراجعه نمایند تا ازادامه زنجیره جلوگیری شود.همچنین به والدین توصیه می شود در صورت مشاهده علائم در فرزندشان از بردن کودکان به مهد کودکها و مدارس خودداری کنند ودر صورت شدت بیماری با مراجعه به پزشک روند درمان فرزند خود را انجام دهند.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.