stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 424576
  • 07 اسفند 1400 - 15:04
1
رئیس سازمان آتش نشانی اراک:

برگزاری مانور مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلندمرتبه

برگزاری مانور مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلندمرتبه
مرکزی_ قلمنا_ رئیس سازمان آتش نشانی اراک گفت: مانور آمادگی و مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلندمرتبه طی دو روز برگزار گردید.
قلم | qalamna.ir :

آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد ساختمان های بلندمرتبه در سال های گذشته در شهر اراک رشد بسیاری داشته و گستردگی آنها نیز در سطح شهر به وضوح قابل مشاهده است، این امر سازمان آتش نشانی را بر آن داشته تا با برگزاری آموزش های تخصصی به صورت تئوری و عملی و نیز برپایی مانور، توانائی آتش نشانان را برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در این ساختمان ها بالا ببرد.

وی افزود: از اینرو و با هدف آمادگی هر چه بیشتر آتش نشانان در مواجهه با حوادث و آتش سوزی های احتمالی در ساختمان های مرتفع، با همکاری واحد آموزش و عملیات سازمان، مانوری تحت عنوان “مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلندمرتبه” به مدت دو روز با حضور آتش نشانان اراکی برگزار شد.

آقازیارتی با اشاره به اینکه نیروهای عملیاتی در دو گروه ۳۰ نفره در این مانور حضور داشتند ادامه داد: قبل از برگزاری مانور، آتش نشانان به صورت تئوری با مباحث مدیریت و فرماندهی حادثه، جستجو و نجات افراد گرفتار، تخلیه اضطراری، مدیریت تجهیزات و منابع آبی و نحوه آبرسانی در طبقات آشنا شده و در ادامه اقدام به تمرین آنها کردند.

وی گفت: در این مانور نیروهای عملیاتی با انجام هماهنگی های لازم، آبرسانی در طبقات و مهار آتش سوزی را تمرین کرده و با استفاده از نردبان بلندمرتبه اقدام به نجات افراد گرفتار در ساختمان کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان، پس از اخذ آزمون و ارزیابی توسط مربی، برای نفراتی که نمره قبولی کسب کنند گواهی آموزشی صادر خواهد شد.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.