stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 425118
  • 09 اسفند 1400 - 19:52
0

افزایش ماندگاری زائر و مسافر در خراسان رضوی اولویت دارد

افزایش ماندگاری زائر و مسافر در خراسان رضوی اولویت دارد
معاون مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: افزایش ماندگاری زائران و مسافران در تعطیلات نوروزی پیش روی باید اولویت ستاد خدمات سفر شهرستانهای این استان قرار گیرد.
قلم | qalamna.ir :

عباس افواجی روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان گناباد افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش سفرهای نوروزی مسافران و زائران از نقاط مختلف کشور به مشهد و استان خراسان رضوی در تعطیلات نوروز باید تمهیدات مناسب برای افزایش اسکان این افراد در شهرستانهای طول مسیر و منتهی به مشهد فراهم شود.

وی با بیان اینکه بر طبق برآوردها افزونن بر ۸۰ درصد از زائران و مسافران در تعطیلات نوروزی با وسیله نقلیه شخصی مسافرت می‌کنند، ادامه داد: افزایش مدت زمان اقامت و اسکان آنان در شهرستانهای طول مسیر در رونق کسب و کارها و  مراکز اقامتی این مناطق نقش زیادی دارد.

معاون مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیتهای خاص شهرستان گناباد از نظر قرار داشتن در نقطه ورودی استانهای جنوبی و مرکزی کشور گفت: سیاستهای ستادهای خدمات سفر باید در کنار ارایه خدمات مورد نیاز به مسافران عبوری در جهت تقویت اسکان و ماندگاری این افراد ساماندهی شود.

نصیری با بیان اینکه شهرستانهای سه محور منتهی به مشهد شامل شهرستانهای غربی ، جنوبی و شمالی خراسان رضوی در برنامه ریزی ورودی مسافران مورد توجه خاص قرار دارند، افزود: هم افزایی بین بخشی و جلسات مستمر و مشترک مسوولان شهرستانهای طول این مسیر برای هم پوشانی فعالیتها و بررسی نقاط ضعف و قوت و همچنین تلاش برای ارتقاء هر چه بهتر خدمات به مسافران در این تعطیلات مورد تاکید است.

وی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته، کمتر از یک سوم از زائران و مسافران در مقایسه با سالهای قبل از آن به مشهد و خراسان رضوی سفر کردند، ولی در تعطیلات نوروزی سال آینده به دلیل فراگیری واکسیناسیون کرونا و افزایش مصون سازی جامعه در برابر این بیماری هیچ گونه محدودیتی در نقاط ورودی شهرهای استان وجود ندارد و باید آمادگی برای پذیرش و اسکان مسافران در نقاط مختلف افزایش یابد.

نصیری تاکید کرد: باید همه متولیان و دست اندرکاران و  حتی بقاع متبرکه و مساجد هم در آماده باش کامل برای پذیرش مسافران تعطیلات نوروزی باشند  و همه ظرفیت های موجود در این راستا ساماندهی شوند.

فرماندار گناباد هم گفت: این شهرستان با توجه به قرار گرفتن در نقطه ورودی استان خراسان رضوی از مسیر استانهای جنوبی و مرکزی کشور همه ساله در تعطیلات نوروزی شاهد سفر و عبور تعداد زیادی از مسافران و زائران امام رضا (ع) است و مسوولان باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت از هم‌اکنون آمادگی لازم برای ارایه خدمات هر چه بهتر به مسافران را داشته باشند.

رضا نصیری گفت: با توجه به احتمال برودت هوا و شرایط جوی و افزایش بارشها در تعطیلات نوروزی سال آینده باید در راستای افزایش همکاریهای بین بخشی اعضای ستاد خدمات سفر نظیر مدیریت بحران، شهرداری، خیران، صنعت و معدن، اوقاف و امور خیریه و ستاد خدمات سفر به گونه‌ای برنامه‌ریزی  کرد که در شرایط خاص غافل‌گیر نشویم.

وی توجه به بازپیرایی و زیباسازی نقاط ورودی گناباد، برگزاری بازارچه های صنایع دستی و بهره‌گیری از ظرفیتهای امام زادگان و آثار تاریخی و گردشگری برای جذب مسافران و گردشگران در این شهرستان همگام با تعطیلات نوروزی را مهم دانست.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.