stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 426148
  • 14 اسفند 1400 - 19:48
1
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری

توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری
مرکزی_ قلمنا_ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال طی هفته درختکاری در استان مرکزی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

عبدالحسین محمدی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: مراسم درختکاری امسال در پارک آبخیزداری گردو برگزار خواهد شد که در حال حاضر این پارک به عنوان یک برند کشوری شناخته شده است، بطوریکه سال گذشته بسیاری از استان های جنوبی و شرقی و غربی برای بازدید و اجرای این طرح در استان های خود به استان مرکزی سفر کردند.

وی ادامه داد: این پارک به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شهری اجرایی شد و با توجه به اجرای شبکه آبیاری در آن مکان، رشد میانگین درختان پارسال یک متر بود،ضمن اینکه برای آبیاری درختان این پارک از روان آب آنجا استفاده می شود.

محمدی ابراز کرد: امسال توزیع نهال در استان مرکزی از ۱۰ اسفند ماه آغاز شد و ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در راستای کمک به زراعت چوب کشور توزیع شد و یک میلیون نهال نیز برای عموم مردم در نظر گرفته شده، ضمن اینکه تاکنون ۷۵ هزار اصله نهال به شهرداری ها تحویل شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: در رابطه با پارک جنگلی شهید نیز قراردادی با شهرداری در حال تجدید است که شهرداری پروژه هایی نظیر دریاچه مصنوعی و باغ پرندگان را در این مکان اجرایی کند که طی چند روز آینده این قرارداد مابین منابع طبیعی و شهرداری برای اجرای این پروژه ها منعقد خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مطالعه اجرای طرح آبخیز در منطقه کوه مودر اراک نیز آغاز شده است و در راستای افزایش مناطق تفرجگاهی شهرستان اراک، سال آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز و نظیر پارک آبخیزداری گردو در این منطقه نیز اجرا می شود.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.