stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 426377
  • 15 اسفند 1400 - 19:47
1
شهردار اراک:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال برای آماده‌سازی زیرساخت‌های دره گردو در سال آینده

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال برای آماده‌سازی زیرساخت‌های دره گردو در سال آینده
مرکزی_ قلمنا_ شهردار اراک گفت: برای سال آینده، ۷۰۰ میلیارد ریال برای آماده‌سازی زیرساخت‌های دره گردو اختصاص یافته و فراخوان جذب سرمایه‌گذار نیز در این منطقه در دستور کار است.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا کریمی روز یکشنبه در آیین روز درختکاری در منطقه دره گردو اراک افزود: اعتبار فضای سبز امسال این استان یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است که این رقم برای سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: اقدامات مناسبی در راستای توسعه فضای سبز اراک در کمربند سبز، نوار جنگلی در منطقه چقا، سیبک و پردیس کوهستان صورت گرفته و در دست اجرا است.

شهردار اراک بهینه‌سازی مصرف آب را از دیگر برنامه‌های شهرداری اراک دانست و افزود: در این راستا قرارداد تخصیص پساب ۲۵۰ لیتر در ثانیه با هدف آبیاری فضای سبز با آب منطقه‌ای استان مرکزی منعقد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استفاده از دوچرخه نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد توسعه مسیر دوچرخه سواری در اراک نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تا کنون ۳۸ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در این شهر ایجاد شده است.

کریمی با بیان اینکه ۶۰ المان نوروزی در اراک طراحی شده که در روزهای آینده در نقاط مختلف چیده می‌شود، اظهار کرد: گسترش روشنایی در پارک‌ها و فضای سبز در بسیاری از مناطق عملیاتی شده و در برخی از پارک ها نیز در دست اقدام است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این آیین گفت: شورای شهر نگاه ویژه به توسعه فضای سبز دارد و اعتبار ویژه‌ای برای سال آینده در این راستا اختصاص یافته است.

سید وحید میرنظامی افزود: متوسط سرانه فضای سبز اراک از کشور بالاتر است اما به دلیل آلودگی هوای این شهر، توسعه هرچه بیشتر این فضا ضروری است و می‌طلبد ریه‌های تنفسی شهر تقویت شود.

وی بیان کرد: فضای سبز اراک عادلانه در همه محله‌ها ایجاد نشده و نیاز است به عدالت در این خصوص هم توجه ویژه شود.

در پایان این آیین شرکت‌کنندگان اقدام به درختکاری در منطقه دره گردو کردند.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.