stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 426637
  • 16 اسفند 1400 - 14:55
2
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در استان مرکزی وجود ندارد

مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در استان مرکزی وجود ندارد
مرکزی_ قلمنا_ سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در استان مرکزی وجود ندارد و مردم نگران کمبود کالاهای اساسی برای شب عید نباشند.
قلم | qalamna.ir :

علی صفری در نشست خبری تنظیم بازار شب عید، افزود: خانواده جهاد کشاورزی خانواده بزرگی است که وابسته به زنجیره تولید است که مجموعه کار آنها منجر به تامین امنیت غذایی کشور می شود که این
وظیفه ذاتی سازمان جهاد کشاورزی است.

وی اظهار کرد: افزایش بهره وری در تمام قسمت ها اعم از آب و خاک و نیروی انسانی در شرایط فعلی نیز امکان پذیر است و این راهکاری برای افزایش بهره وری است.

صفری با بیان اینکه نظارت بر بازار محصولات کشاورزی از ۴ ماه پیش به این سازمان واگذار شده است، گفت: مدیریت زنجیره تولید وظیفه سازمان جهاد کشاورزی است که اگر تولید به خوبی انجام شود نظارت نیز بهتر انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: امسال به همت بهره برداران در بحث جوجه ریزی مشکلی در استان وجود نداشته و روزانه بیش از ۲۳۰ تن مرغ به بازار عرضه می شود که در حال بررسی برای صدور مازاد آنها به سایر استان ها هستیم.

وی گفت: وظیفه حمایت از تولید کننده و مصرف کننده بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است و شناسایی گلوگاه های بازار و گلوگاه های تولید از جمله اقداماتی است برای تحقق این امر در دست اجرا است.

صفری با تاکید بر اینکه باید به سمتی پیش برویم که نظارت ها نظارت های هوشمند باشد، بیان کرد:
در ۴ ماه گذشته با همین امکانات موجود بازار نسبتا آرام و متعادلی در استان وجود داشته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: وجود فراوانی محصولات کشاورزی در بازار حس می شود بنابراین برای تامین کالاهای اساسی مشکلی در استان وجود ندارد، ضمن اینکه اقدامات خوبی
از ابتدایی که بحث نظارت بر بازار به سازمان واگذار شده صورت گرفته است که از آن جمله میتوان به تشکیل قرارگاه امنیت غذایی توسط وزیر اشاره کرد که تاکنون ۷۵ جلسه قرارگاه برگزار شده و مباحث تولید بازار و عرضه مسائل و مشکلات در آنجا بررسی شده است.

وی یادآور شد: ۵۲۰ تن مرغ و ۹۰ تن گوشت سهمیه استان مرکزی است که حدود ۳۰ درصد این سهمیه جذب و توزیع شده است و حدود ۸۸ هزار تن جو و ۳۹ هزار تن سویا نیز امسال نسبت به فروش آنها اقدام شده که اقدام خوبی در جهت حمایت از تولید بوده است.

صفری یادآور شد: تخم مرغ روزانه در استان مرکزی ۱۶۰ تن در اسفند ماه تولید شده که۶۵درصد مازاد نیاز بازار است، همچنین ۶۰ درصد از تولید گوشت قرمز مازاد نیاز استان است و مشکلی برای تامین نهاده ها در استان وجود ندارد.

شعبانی معاونت سازمان تعاون روستایی استان مرکزی نیز بیان کرد: برای تنظیم بازار میوه نوروزی که به این سازمان واگذار شده در ۱۲ شهرستان حدود ۵۰ غرفه تشکیل شده و ۹۰۰ تن مجموعه سهمیه سیب و پرتقال استان بوده که شامل ۳۰۰ تن سیب و ۶۰۰تن پرتقال می شود و تماما دریافت شده و در سردخانه خیرآباد و سردخانه ساوه ذخیره سازی شده است، ضمن اینکه قیمت فروش میوه ۲۰درصد زیر قیمت بازار باید باشد.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.