stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 426868
  • 17 اسفند 1400 - 19:15
0

جشنواره دانشجویی حرکت در مشهد برگزار شد

جشنواره دانشجویی حرکت در مشهد برگزار شد
یازدهمین دوره جشنواره دانشجویی "حرکت" با هدف تقدیر از دستاوردهای انجمن‌های علمی و دانشجویی و در راستای ارتباط صحیح بین صنعت و دانشگاه روز سه‌شنبه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و به مدت ۳ روز ادامه دارد.
قلم | qalamna.ir :

 دبیر انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یک بخش این جشنواره رونمایی از دستاوردهای علمی دانشجویی و نشان دادن فعالیت‌های یک ساله اخیر دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد است و از سوی دیگر شاهد حضور شرکت‌های صنعتی و سازمان‌های مختلفی هستیم که ضمن معرفی فعالیت‌ها، چالش‌ها و نیازمندی‌های مورد نیاز خود را با دانشگاهیان در میان می‌گذارند.

امیر حجتی با اشاره به برپایی ۲۶ غرفه در این جشنواره که ۱۸ مورد آن به صنایع و شرکت های مختلف تعلق دارد، بیان کرد: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با حضور در این رویداد ضمن ارائه رزومه فعالیت خود در صورت توانمندی به حل چالش‌های ارئه شده، پاسخ دهند.

دبیر انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: این شرکت‌ها در زمینه تولید قطعات، آی.تی و انفورماتیک، صنایع شیمیایی،تجهیزات نفت و پتروشیمی فعال هستند.

او به فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی در دروان کرونا اشاره کرد و گفت: با شکل‌گیری پاندمی کرونا بسیاری از تشکلهای دانشجویی بواسطه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی کاسته شد ولی فعالیت انجمن علمی بواسطه تطبیق پذیری، افزایش پیدا کرد و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در کنار تحصیل خود سعی کردند تا به نیازهای جامعه و صنایع در این حوزه پاسخ دهند.

وی عنوان کرد: مراسم پایانی جشنواره حرکت در روز پنجشنبه با حضور برخی از مسوولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد و  در این مراسم برگزیدگان انجمن‌های علمی در حوزه‌های مختلف از جمله کارآفرینی، اختراع و نوآوری، آثار و فعالیت‌های علمی دانشجویی تقدیر خواهند شد.

مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره ۳۰۰ هکتاری در جنوب غربی کلانشهر مشهد واقع شده است.

این دانشگاه که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد، سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز است. هم اینک در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ۲۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که بیش از چهار هزار نفر آنان در مقطع دکتری، هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.