stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 426934
  • 18 اسفند 1400 - 0:59
1
رئیس کل دادگستری استان همدان:

صدور سند حدنگار برای بیش از ۵۶۴ هزار هکتار اراضی ملی همدان

صدور سند حدنگار برای بیش از ۵۶۴ هزار هکتار اراضی ملی همدان
همدان- قلمنا- رئیس کل دادگستری استان همدان از اجرای قانون جامع حدنگار برای 564 هزار و 670 هکتار از اراضی ملی و مراتع استان یعنی چیزی در حدود صد در صد این اراضی و در نهایت صدور اسناد مرتبط خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، محمدرضا عدالتخواه سه شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان همدان با اشاره به همت ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان و منابع طبیعی در اجرای طرح حد نگار (کاداستر)، اظهار کرد: قانون جامع حدنگار برای ۵۶۴ هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی ملی و مراتع استان یعنی چیزی در حدود صد در صد این اراضی، اجرا و اسناد مربوطه این زمین ها صادر شده است.

وی افزود: با این وجود اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی مطلوب نیست و بهتر است برنامه های آموزشی و ترویجی مناسبی با رویکرد تبیین مزایای این طرح برای کشاورزان، تدوین و عملیاتی شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه بخش عمده ای از اختلافات و دعاوی مطرح شده در دادگاه ها مربوط به تداخلات اراضی است، تصریح کرد: این در حالی است که با اجرای طرح حدنگار شاهد حفظ حقوق بیت المال، کاهش دعاوی و ارائه خدمات بهتر دولت به کشاورزان خواهیم بود.

وی ادامه داد: همدانی ها در حفظ مراتع و ذخایر جنگلی رتبه نخست کشوری را کسب کردند.

رئیس کل دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در سال جاری استان همدان توانسته در حفظ مراتع و ذخایر جنگلی و کاهش سطح آتش سوزی ها در این زمین ها، رتبه نخست کشوری را از آن خود کند و این مهم جزء با همراهی خود مردم و پای کار بودن آنان محقق نمی شد.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.