stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 427303
  • 19 اسفند 1400 - 22:21
1

سهم خراسان رضوی از منابع مالی کشور ناچیز است

سهم خراسان رضوی از منابع مالی کشور ناچیز است
خراسان رضوی- نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان رضوی با وجود ظرفیت‌هایی که در بخشهای صنعت، معدن و کشاورزی دارد و سالانه از ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۱۰ میلیون زائر خارجی برخوردار است، اما سهمش از منابع مالی کشور در مقایسه با سایر استانها از شرق کشور ناچیز است.
قلم | qalamna.ir :

محسن زنگنه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، افزود: آنقدر که بزرگراه و آزادراه و سایر زیرساخت‌های اقتصادی در غرب کشور ایجاد شده، در شرق کشور توسعه ای نداشته است و این نشان از کمبود منابع مالی در این استان است.

این نماینده مجلس گفت: دولت دبیرخانه تبصره ۱۸ قانون بودجه را به سازمان برنامه و بودجه اختصاص داد اما تلاش شد تا این دبیرخانه دوباره به وزارت اقتصاد بازگردانده شود، با ورود وزیر اقتصاد به این بخش، هیچ تخصیص تسهیلاتی از محل این بند قانونی انجام نگرفته بود اما اکنون مبالغ استانها مشخص شده و تسهیلات مربوط به برخی طرح‌ها اختصاص یافته است.

وی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست از بخش ملی، سهم خراسان رضوی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه را اختصاص دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مصوبات خیلی خوبی در مجلس در خصوص ایجاد صندوق پروژه ها وجود داشته و درخواست ما تسهیل در این بخش است تا بتوانند بخشی از نقدینگی شرکتهای خصوصی را از طریق بازار سرمایه حل کرد، اگر این بخش سرعت گیرد می توان معضل بسیاری از پروژه های کلان استان را حل کرد.

زنگنه تسهیل گیری در فرابورس را خواستار شد و گفت: در صورتی که بخشی از قوانین تسهیل و اختیاراتی در این خصوص به استان خراسان رضوی داده شود، می توان به بیشتر فعال شدن شرکتهای بورسی استان کمک کرد.

وی اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از محل تبصره ۱۸ ، ۸۵۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی از محل هدفمندی یارانه ها اختصاص یافته است که ۱۰۰ درصد این منابع در خود استان در قالب حقوق دولتی و فروش اموال منقول و غیرمنقول هزینه می شود و ۵۰ درصد از آن به شهرستانها اختصاص می یابد.

این نماینده مجلس وضعیت گمرک دوغارون را نه در شان جمهوری اسلامی و نه در شان افغانستان دانست و گفت: زیرساخت‌های این گمرک به شدت مشکل دارد و لازم است هیات دولت در ارتباط با توسعه زیرساختها بویژه زیرساختهای ارتباطی این منطقه وارد عمل شود.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.