stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 427782
  • 22 اسفند 1400 - 11:35
1
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی:

در چهارشنبه آخر سال، خط قرمز پلیس هنجارشکنی است

در چهارشنبه آخر سال، خط قرمز پلیس هنجارشکنی است
مرکزی_ قلمنا_ فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، همزمان با روز بزرگداشت شهید در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در چهارشنبه آخر سال خط قرمز پلیس هنجارشکنی است، حال این هنجارشکنی می تواند اعم از حرکات مارپیچ یا ساخت و حمل و نگهداری مواد منفجره و محترقه و یا هر آنچه امنیت و آرامش مردم را مورد تهدید قرار دهد باشد.
قلم | qalamna.ir :

سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: طی روزهای اخیر بیش از ۸۰ هزار عدد موضوع کشف مواد محترقه در استان مرکزی را شاهد بودیم، ضمن اینکه سال گذشته ۱۲ نفر از همکاران نیروی انتظامی در این خصوص آسیب دیدند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث نگهداری مواد محترقه باید والدین موضوع را جدی بگیرند، ابراز کرد: برای چهارشنبه آخر سال تمام نقاط استان را تحت پوشش داریم و اگر بحث ناهنجاری باشد برخورد قاطع و قانونی با افراد خاطی صورت خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در ادامه گفت: طی ۱۱ ماه و ۱۵ روز سال گذشته، ۱۵درصد کاهش وقوع نزاع را در استان شاهد بودیم و در بحث اراذل و اوباش نیز با پدیده جدیدی با عنوان اراذل و اوباش نوظهور مواجه هستیم که در این بحث نوجوانانی که قصد خودنمایی و کسب شهرت دارند اقدام به انجام اعمال توام با خشونت و شرارت می کنند که این رفتارها موضوعات قضایی و امنیتی و قانونی را در پی خواهد داشت و نکنه این بحث عدم آگاهی آنها از قانون است.

وی ادامه داد: در بحث مواد مخدر نیز در این مدت ۸ تن و ۶۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف شده که ۲درصد آن مواد مخدر سنتی بوده است و ۱۸ درصد افزایش کشف را داشته ایم.

سردار شهرستانی افزود: سرقت مغازه و اماکن دولتی که به طرح نوروز نیز ارتباط می یابد طی ۱۱ ماه و ۱۵ روز گذشته۴۵۹ فقره سرقت اماکن دولتی رخ داده و در سرقت منزل ۱۶۶۲ فقره بوده که نسبت به مشابه قبل کاهش داشته است.

وی یادآور شد: وظیفه عام پیشگیری و مقابله را دارد اما وظیفه خاص ندارد و اماکن دولتی وظیفه دارند از خودشان حفاظت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در پایان گفت: برای پیشگیری از وقوع سرقت، مردم ایمنی منازل خود را برقرار کنند، تجهیزات ایمنی در منازلشان داشته باشند و اموال قیمتی یا وجه نقد را در منزل نگهداری نکنند، ضمن اینکه در ایام نوروز رفت و آمدهای مشکوک را به ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند و خودرو خود را بدون تجهیزات ایمنی رها نکنند.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.