استوارت رولی، رئیس فورد اروپا در این خصوص میگوید: «پیشروی ما به سوی آیندهای تمام الکتریکی برای فورد بهمنظور برآوردن نیازهای جابجایی مشتریان در سراسر اروپای در حال تغییر، یک ضرورت مطلق است.»فورد اعلام کرد تا سال ۲۰۲۴ سه خودروی سواری برقی جدید و ۴ خودروی تجاری الکتریکی جدید را در اروپا معرفی خواهد کرد و همچنین اضافه کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۶۰۰ هزار خودروی برقی را در این منطقه بفروشد.
فورد گفت که این کمک میکند تا به هدف جهانی خود یعنی فروش بیش از ۲ میلیون خودروی برقی در سال و دستیابی به حاشیه سود عملیاتی تعدیل شده ۱۰ درصدی تا سال ۲۰۲۶ برسد.
بهروز رسانی استراتژی برای اروپا اندکی پس از آن صورت میگیرد که فورد سرمایهگذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای شروع برقیسازی را اعلام کرد که شامل راهاندازی واحد EV خود به طور جداگانه از تجارت موتور احتراقی قدیمی این گروه نیز میشود.در عین حال فورد همکاری فعلی خود را با فولکسواگن تعمیق بخشید که بر اساس آن، این خودروساز آمریکایی دومین خودروی برقی برای بازار اروپا را بر اساس پلتفرم رقیب آلمانی، تولید خواهد کرد.
در نتیجه فورد حجم خودروهای برنامهریزی شده خود را برای تولید بر اساس پلتفرم محرک الکتریکی ماژولار فولکسواگن، معروف به MEB، دو برابر خواهد کرد و در یک بازه زمانی ۶ ساله به ۱.۲ میلیون دستگاه خواهد رساند.
این شامل سرمایهگذاری ۲ میلیارد دلاری در سایت کلن فورد در آلمان و همچنین تاسیسات جدید مونتاژ باتری خواهد بود که قرار است در سال ۲۰۲۴ شروع بهکار کند.
فورد همچنین گفت که یک یادداشت تفاهم غیر الزامآور با SK On Co، واحدی از شرکت SK کرهجنوبی و Koc Holding ترکیه برای سرمایهگذاری مشترک بهمنظور تولید سلولهای NMC با نیکل بالا برای استفاده در آرایههای باتری امضا کرده است.