stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 430696
  • 06 فروردین 1401 - 22:04
1

نیروگاه رامین اهواز پیشرو در ساخت و بازسازی قطعات نیروگاهی

نیروگاه رامین اهواز پیشرو در ساخت و بازسازی قطعات نیروگاهی
خوزستان - مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از رشد ۲۹ درصدی در ساخت و رشد ۸۷ درصدی در بازسازی قطعات طی پارسال خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: تجهیزات و قطعات این نیروگاه بخاری از ساختار و متریال‌های خاصی برخوردار است و در معرض فشارها و حرارت های زیادی قرار دارند که این موضوع باعث خستگی و فرسودگی قطعات می شود.

او می گوید: نیروگاه‌های بخاری برخلاف اکثر نیروگاهها، بطور مستمر و بصورت شبانه روزی در مدار تولید قرار دارند و نقش قطعات و تجهیزات رزرو و قابل دسترس جهت پایداری واحد‌های تولیدی نقشی مهم و حیاتی است.

به گفته او بر همین اساس همواره سعی نمودیم با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند متخصصان خود اقدام به طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز خود در کارگاههای مستقر در نیروگاه نماییم.

محمدی گفت: با همین رویکرد توانستیم در سال ۱۴۰۰ اقدام به ساخت تعداد ۸۸۵۸ قطعه با تنوع ۷۵۸ نوع نموده که این اقدام ضمن کاهش زمان تعمیرات واحدها، صرفه جویی های ارزی و ریالی و همچنین رفع بخشی از چالشهای اقتصادی، باعث پایداری بیشتر واحد‌های تولید برق نیروگاه و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.

محمدی همچنین بازسازی ۲۷۵۰ قطعه با تنوع ۸۷۱ قطعه را از دیگر اقدامات این نیروگاه در استفاده مجدد از قطعات و تجهیزات نیروگاهی عنوان نمود.

رشد ۲۹ درصدی در ساخت قطعات و رشد ۸۷ درصدی در بازسازی قطعات نسبت به سال ۱۳۹۹، از دستاوردهای این نیروگاه در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرعامل نیروگاه رامین تکیه بر دانش و تجربه کارکنان، تمرکز بر کار گروهی، شناسایی و بکارگیری حداکثری از دانش فنی نیروی انسانی متخصص، طراحی و استفاده از نقشه های ساخت قطعات، تلاش شبانه روزی، ساخت و بازسازی قطعات تعمیرات اساسی واحد ۳، بهره وری حداکثری از زمان، بکارگیری شاخصه های مدیریت دانش در کارگاه تراشکاری و تلاش حداکثری در راستای تحقق شعار اقتصاد  است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.