stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 430899
  • 08 فروردین 1401 - 11:20
1

افزایش تعداد ایستگاه‌های صلواتی در جاده‌های خراسان رضوی

افزایش تعداد ایستگاه‌های صلواتی در جاده‌های خراسان رضوی
خراسان رضوی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تعداد ایستگاه‌های صلواتی در مسیر‌های اصلی جاده‌ای غرب و جنوب استان از ۱۰ به ۳۰ ایستگاه افزایش یافت.
قلم | qalamna.ir :

 ابراهیم نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: قبل از شروع طرح نوروزی راهداری با ریشه یابی علل وقوعتصادفات در جاده‌های استان مشخص شد در راه‌های اصلی غرب و جنوب شامل بزرگراه مشهد-نیشابور-سبزوار و مسیر مشهد-تربت حیدریه- گناباد- بجستان علت اصلی تصادفات، خواب آلودگی و خستگی رانندگان در مسیر‌های یکنواخت کویری است لذا ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به عنوان استراحتگاه‌های موقت جاده‌ای در ایام نوروز در دستور کار متولیان ایمنی جاده‌های استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله نخست سفر‌های نوروزی، آستان قدس رضوی، راهداری و پلیس راه استان هر کدام سه ایستگاه و فرمانداری‌های غربی و جنوبی استان با همکاری نیروی بسیج نیز در مجموع چهار ایستگاه صلواتی بین راهی ایجاد کردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بدین ترتیب در راستای مدیریت تصادفات در محور‌های شریانی و با تصویب قرارگاه عملیاتی ارتقای ایمنی جاده‌های استان، ۱۵۰ نیروی بسیجی و ۲۰ ایستگاه صلواتی در مسیر‌های اصلی استان به وضعیت موجود اضافه شد.

نصری افزود: همچنین با تصمیم قرارگاه عملیاتی ارتقای ایمنی جاده‌ای استان، ۶۰ دستگاه خودرو از سایر دستگاه‌ها در اختیار پلیس راه استان خراسان رضوی قرار گرفت.

وی به فعالیت راهداری خراسان رضوی در قالب ۵۳۵ دستگاه خودرو و ۷۶۰ نیروی راهدار در طرح نوروزی اشاره و بیان کرد: علاوه بر فعالیت ویژه ادارات شهرستانی راهداری، روزانه سه اکیپ گشتی از مشهد به سه محور شریانی مشهد-چناران-قوچان، مشهد -نیشابور- سبزوار-کاهک و مشهد- تربت حیدریه -گناباد اعزام و ضمن بررسی میدانی تردد در مسیر‌های اصلی مزبور، اطلاعات لازم را به مرکز مدیریت راه‌های استان منتقل می‌کنند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.