stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 430973
  • 08 فروردین 1401 - 17:09
1
سرپرست فرمانداری:

۲۷۰ هکتار از اراضی دیم گیلانغرب به آبی تبدیل شد

۲۷۰ هکتار از اراضی دیم گیلانغرب به آبی تبدیل شد
کرمانشاه - قلمنا- سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: با بهره‌برداری از ۲ ایستگاه پمپاژ آب ایجاد شده در پایاب سد زاگرس، ۲۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان گیلانغرب تبدیل به آبی و به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شد.
قلم | qalamna.ir :

«حشمت رضایی» افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده در هشت ماه گذشته سرانجام ۲ ایستگاه پمپاژ در ناحیه عمرانی ۳ پایاب سد زاگرس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال نصب و راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: این طرح از امروز به طور قطعی وارد فاز بهره برداری شد که با راه اندازی آن امکان استفاده از ۲ کشت در سال برای اراضی مذکور فراهم و علاوه بر تحقق شعار سال، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش عملکرد تاثیر به سزایی در اقتصاد شهرستان نیز درپی خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در ادامه گفت: با بهره برداری از این طرح پیش بینی می شود مزارع منطقه با افزایش ۲ تن عملکرد در هکتار نسبت به شرایط فعلی بیش از پنج میلیارد تومان ارزش اقتصادی برای کشاورزان داشته باشد.

رضایی ادامه داد: اراضی کشاورزی پایاب سد زاگرس ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار است که تاکنون ۲ هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش سامانه آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۰۰ هکتار باقیمانده از اراضی پایاب سد زاگرس نیز در حال رفع نواقص و اجرای شبکه است.

سد زاگرس در گیلانغرب با ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین را تحت پوشش قرار می دهد.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه، ۴۱ هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی دارد و سالیانه بیش از ۹۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.