stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 430988
  • 08 فروردین 1401 - 17:16
3
معاون علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛

۲ نگرانی درباره کرونا؛ احتمال افزایش بستری‌ها و شیوع سویه جدید

۲ نگرانی درباره کرونا؛ احتمال افزایش بستری‌ها و شیوع سویه جدید
کرمانشاه- قلمنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به غفلت و ساده‌انگاری بسیاری از شهروندان استان درباره ویروس کرونا گفت: هم‌اکنون دو نگرانی در این زمینه وجود دارد، نخست احتمال اوج‌گیری تعداد مبتلایان بستری و دیگری، ورود و شیوع سویه جدید کرونا بنام «BA۲».
قلم | qalamna.ir :

«ابراهیم شکیبا» افزود: بسیاری از محدودیت‌های تردد و سفر در نوروز امسال برداشته شده و بسیاری از شهروندان نیز تصور می‌کنند که شرایط عادی است و درباره شیوع ویروس کرونا ساده‌انگاری می‌کنند.

او عنوان کرد: هم‌اکنون وضعیت شیوع کرونا در استان عادی است و روند مبتلایان بستری هم کاهشی و حدود ۱۲۰ بیمار در روز است اما با توجه به دورهمی ها، تجمعات و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی به‌نظر می‌رسد که در دو تا سه هفته آینده شاهد موج جدیدی از مبتلایان و بستری های کرونا در استان باشیم.

به گفته‌ شکیبا، متأسفانه به‌تازگی یک سویه جدیدی از ویروس کرونا بنام «BA۲» نیز شناسایی‌شده که برخی از کشورهای درگیر در نزدیکی ایران هستند از جمله کویت و امارات.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نگرانی سازمان بهداشت جهانی درباره سوریه جدید کرونا گفت: «BA۲» یک‌ سویه خطرناک است زیرا سرایت بالا را از گونه اُمیکرون به ارث برده و شدت بالا را هم از سویه دلتا به‌ همراه خود دارد که ترکیب این دو ویژگی می‌تواند بسیار خطرآفرین و نگران‌کننده باشد.

آن‌چنان‌که شکیبا بیان کرد، نگرانی درباره شیوع سویه اُمیکرون چندان بالا نبود زیرا بسیاری از شهروندان واکسینه هستند و این سویه با وجود سرایت بالا، شدت پایینی داشت و میزان بستری ها را خیلی بالا نبرد.

او با اشاره به اهمیت و ضرورت تزریق واکسن کرونا گفت: در جریان شیوع سویه اُمیکرون در استان روشن شد که مرگ و میر مبتلایانی که هر سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، ۱۷ برابر از کسانی که واکسن نزده‌اند کمتر است.

شکیبا نسبت‌ به تزریق ناقص واکسن کرونا ابراز نگرانی و به همه شهروندان استان توصیه کرد که «هر سه دُز واکسن را تزریق کنند و کودکان پنج سال به بالا را نیز برای دریافت واکسن ببرند.»

او همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه زدن ماسک در مکان‌های شلوغ و تجمعات را هم در مقابله با شیوع گونه‌های مختلف ویروس کرونا مؤثر دانست.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.