stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 431308
  • 09 فروردین 1401 - 20:53
1
استاندار همدان:

موجب دلسردی تولیدکنندگان نشویم

موجب دلسردی تولیدکنندگان نشویم
همدان- قلمنا- استاندار همدان با تاکید بر اینکه علیرغم فشار‌های تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، تولید کنندگان پای کار هستند، وظیفه ما نیز حمایت و پشتیبانی از آن‌ها است، افزود: نباید تصمیماتی گرفته شود که موجبات دلسردی تولیدکنندگان را فراهم کند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، علیرضا قاسمی‌فرزاد در ادامه دیدارهای خود، با رئیس و معاونین سازمان تعزیرات حکومتی استان، گفت: بازرسی‌های پنهان و آشکار مجموعه نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، نقش موثری در کنترل بازار شب عید و ثبات قیمت‌ها داشت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ارکان نظام در استان، ثبات و کنترل بازارِ پیش و پس از نوروز را تایید می‌کنند، گفت: طی برگزاری جلسات مستمر ستاد اقدام مشترک و تنظیم بازار و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی مربوطه، مشکل و مساله خاصی در زمینه مهار قیمت‌ها، وفور کالاهای اساسی (برنج، روغن، مرغ و تخم‌مرغ…) و تأمین آن در بازار امسال وجود نداشت.

استاندار همدان ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی در هفته‌های منتهی به پایان سال با انجام بازدید‌ها، نظارت‌هاق میدانی، سفر به کلیه شهرستان‌ها و تشکیل جلسات مشترک تنظیم بازار استان و شهرستان، نقش موثری در این ثبات و کنترل قیمت‌ها ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل گرانی میوه و گلایه از آن در استان همدان که یک مطالبه و خواست عمومی بود، با راه‌اندازی میادین میوه و تره بار(برای عرضه کالا به شکل مستقیم و بی‌واسطه)، نظارت بر انجام و اجرای قیمت‌های تعیین شده از سوی کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار، مرتفع شد.

استانداره مدان با بیان اینکه طی جلسات مختلف با شهرداران شهرهای مختلف استان، مقرر شد تا در نقاط مختلف شهری، نسبت به ایجاد و احداث میادین میوه و تره‌بار اقدام شود، گفت: ایجاد میادین میوه و تره‌بار با همراهی و همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی و باغداری می‌تواند نقش مهمی در ‌کنترل و مهار قیمت‌ها داشته باشد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار، یکی از راه‌کارهای خوب برای کنترل، مهار و کاهش قیمت میوه در استان بود که با شعار از مزرعه تا روستا انجام گرفت.

این مسئول با بیان اینکه با توجه اتفاقات منطقه‌ای و جهانی باید مراقب بود که برخی محصولات نظیر آرد از کشور خارج نشود، اضافه کرد: اقداماتی در راستای حذف واسطه‌های سوداگر و ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و کشاورزان با مصرف کننده و در ادامه آن مهار و کنترل قیمت‌ها انجام شده است.

استاندار همدان یادآور شد: تامین، توزیع و نظارت بر‌ توزیع کالاهای اساسی به گونه‌ای انجام شد که در ایام پایانی سال، نه‌تنها مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشت بلکه، تولید مازاد نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم فشار‌های تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، تولید کنندگان پای کار هستند، وظیفه ما نیز حمایت و پشتیبانی از آن‌ها است، افزود: نباید تصمیماتی گرفته شود که موجبات دلسردی تولیدکنندگان را فراهم کند.

قاسمی فرزاد در پایان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در امر تولید، با درک صحیح از وضعیت تولید‌کنندگان باید حساسیت‌ها و دقت بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفان به طور جدی و بر اساس قانون برخورد ‌کند.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.