stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 431535
  • 11 فروردین 1401 - 10:19
3
استاندار همدان:

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه انتقال آب به همدان

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه انتقال آب به همدان
همدان- قلمنا- استاندار همدان از اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
قلم، علیرضا قاسمی‌فرزاد چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان، گفت: رهبر انقلاب در پیام نوروزی پنج ویژگی را برای دولت مردمی بر شمردند که حائز اهمیت‌اند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم متفاوت است و ریل‌گذاری جداگانه و چرخش گفتمانی نسبت به دولت‌های قبلی دارد، اضافه کرد: دولت امیدآفرین است، اقداماتی که انجام داده، باعث شکل‌گیری امید و نشاط در جامعه شده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: دولت پر تحرک است، اقدامات چند ماهه دولت سیزدهم گواه بر تحرک و فعالیت آن است.

این مسئول با بیان اینکه دولت عمل‌کننده است، دولت سیزدهم به دنبال گشایش و جهش در امور است، اظهار کرد: همراهی و همکاری اعضای ستاد اجرایی سفر استان در راستای فراهم کردن فضایی مناسب برای مسافران نوروزی، قابل تقدیر و تشکر است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه خارج از استان نیز همراهی، همدلی و وحدت بین ارکان نظام را تأیید می‌کنند، ضروری است این وحدت حفظ و در راستای توسعه استان استفاده شود، گفت: دستگاه‌های عضو کمیته راهبری در راستای کنترل و نظارت، اقداماتی انجام داده‌اند که باعث شد میزان تصادفات و حوادث بیش از پیش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تلاش شده صددرصد انتصابات مدیران استان از ظرفیت‌ها و نیروهای بومی باشد، اضافه کرد: تقریباً ۹۰ درصد انتصابات مدیران و مسئولان استانی قطعی شده و ۱۰ درصد آن نیز در دست انجام و فرآیند اداری هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه ۶۸۰ هکتار زمین در همدان و ۴۲۰ هکتار دیگر برای ۳۱ شهر در استان به محدوده شهرها الحاق شده، تا در راستای تأمین زمینِ نهضت ملی مسکن مشکل خاصی وجود نداشته باشد، تصریح کرد: اراده وزارت نیرو در سال جدید، رفع حل مشکل آب شرب شهرهای استان و شهر همدان است.

وی در این راستا یادآور شد: با اعتباراتی که جذب شده، در راستای تأمین اعتبارِ پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان مشکل خاصی وجود ندارد.

قاسمی فرزاد با تصریح بر اینکه طی پیگیری‌های انجام شده، سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از یک سو، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر از سوی دیگر و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: در آغاز سال جدید طی جلسه‌ای با مدیرعامل جدید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه تزریق شود تا هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی در این زمینه تاکید کرد: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازیِ مصرف بهینه آب توسط مردم اقدام کنند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه راه‌اندازی پروازهای فرودگاه همدان، از جمله اقداماتی بود که در راستای توسعه استان در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شد، گفت: با توجه به اینکه اهداف اقتصادی و توسعه استان مد نظر است، ضرورت دارد با همراهی سرمایه‌گذاران استان، یک خط ایرلاین برای فرودگاه بین‌المللی همدان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه استان استفاده می‌شود، یادآور شد: سند عملیاتی یک‌ساله توسعه استان تدوین و ابلاغ شده و به تفکیک شهرستان‌ها نیز باید اجرای و عملی شود.

استاندار همدان گفت: شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که تولید باید بر پایه دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال باشد، سرلوحه کلیه امور در بحث تولید در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تکیه بر فناوری‌های دانش بنیان، هوشمندسازی، ارائه خدمات برتر، تنوع‌بخشی به اقتصاد استان، توجه به پیشینه تمدنی در دستور کار جدی برنامه‌های عملیاتی توسعه استان قرار دارد، اضافه کرد: مجموعه‌هایی که در زمینه دانش‌بنیان فعالیت دارند، در یک مجموعه گردآوری و از ظرفیت آن‌ها در راستای توسعه استان و حمایت از تولید استفاده می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: محوریت برنامه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها در دست تدوین است و پس از تکمیل، به کلیه دستگاه‌های اجرایی و مدیران و فرمانداران ابلاغ خواهد شد.

قاسمی فرزاد یادآور شد: آرامش حاکم بر بازار قبل از نوروز استان، مرهون تلاش و کوشش‌هایی بود که توسط ستاد تسهیل، کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار و اعضای این کارگروه‌ها انجام گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.