stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 431983
  • 13 فروردین 1401 - 16:37
3

اتوبوس فوق العاده برای بازگشت مسافران از مشهد تامین شد

اتوبوس فوق العاده برای بازگشت مسافران از مشهد تامین شد
خراسان رضوی- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اتوبوس فوق العاده برای بازگشت زائران و مسافران از مشهد به مسیرهای پرتردد طی روزهای پایانی سفرهای نوروزی به خصوص در روز ۱۳ فروردین تامین شده است.
قلم | qalamna.ir :

رضا صحراگرد گفت: پیش از این مقرر شده بود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فوق العاده برای روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه علاوه بر سرویسهای معمول جهت بازگشت مسافران از مشهد تامین شود اما بواسطه تامین کافی ناوگان در مسیرهای پرتردد نیاز به این تعداد اتوبوس روزانه در پایانه امام رضا(ع) نداشتیم.

 اتوبوس فوق العاده برای بازگشت مسافران از مشهد تامین شد

وی گفت: از طریق مکاتبه با استانهای معین شامل مازندران، گلستان، اصفهان و تهران که بیشترین مسافر را در مسیر مشهد داشته اند، ناوگان فوق العاده برای برگشت مسافران تامین شد.

وی ادامه داد: البته با سامانه نظارتی “سپهتن” نسبت به رصد این ناوگان برای استفاده در مسیرهای مورد نظر اقدام شده است.  

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با همکاری سازمان اتوبوسرانی ۵۰ دستگاه ناوگان نیز برای جابجایی مسافران بویژه اتباع کشور افغانستان تامین شد و از طرفی امروز نیز اتوبوسهای اعزامی به اردوهای راهیان نور نیز در مسیرهای بازگشت به خدمت گرفته می شود.

صحراگرد به عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس طی نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: مقرر شد برای ایجاد انگیزه برای ناوگان فوق العاده تامین شده در مسیر مشهد، شرکتهای حمل و نقل مشهدی به جای ۱۵ درصد به ۵ درصد کمیسیون اکتفا کرده تا جذب ناوگان در این مسیرها به خوبی صورت گیرد.

وی گفت: دیروز ۱۲ فروردین ماه با افزایش مسافر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مواجه بودیم که تا ساعت ۱۹ مشکل برطرف شد، البته حدود ۹۰ مسیر نیز با قطار فوق العاده از طریق ایستگاه راه آهن مشهد به تهران اعزام شدند.

طبق اعلام استانداری خراسان رضوی از ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ هشت فروردین جاری حدود ۶ میلیون زائر و گردشگر به این استان سفر کرده‌اند و مطابق آمار سالهای گذشته حدود ۱۵ درصد مسافران مشهد در ایام نوروز ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی را برای سفر به این کلانشهر انتخاب می‌کنند.  

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز اعلام کرد: ظرفیت روزانه ورود یا خروج مسافر از طریق ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس برون شهری و خودروهای سواری کرایه به مشهد و یا از مشهد به سایر شهرها ۲۵ هزار نفر بود که اکنون ظرفیت خروج در برخی روزها به حدود ۲۹ هزار مسافر افزایش پیدا کرده است.

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.