stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 432377
  • 16 فروردین 1401 - 2:40
3
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:

رعایت چهارچوب‌های بهداشتی در مدارس استان همدان رصد می‌شود

رعایت چهارچوب‌های بهداشتی در مدارس استان همدان رصد می‌شود
همدان- قلمنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بر رعایت چهار چوب ‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: تمامی موارد بهداشتی در مدارس استان رصد می شوند.
قلم | qalamna.ir :
قلم، عبدالله جعفری گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به منظور آماده سازی حضور حداکثری دانش آموزان عزیز در مدارس، پیگیر واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان شده است و همچنین فراهم کردن محیط های کم خطر برای دانش آموزان با تهیه و تعبیه دستگاه های فن و تهویه علاوه بر باز بودن پنجره و درهای کلاس در مدارس و تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز را برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: رعایت چهارچوب بهداشتی در مدارس هم توسط مدیران مدارس و مسولین آموزش وپرورش رصد می شود و از همین رو همیشه یکی از بهترین اماکن در رعایت موارد خواسته شده، مدارس بوده اند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: بیشتر مدارس ما به دستگاه های ضدعفونی، تب سنجی و اقلام بهداشتی طی دو سال گذشته مجهز شده‌اند و در زمان های حضوری بودن به حفظ سلامت دانش آموزان کمک خواهند کرد.

جعفری گفت: تلقیح ۲ نوبت واکسن کرونا، استفاده از پوشش ماسک، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از لوازم شخصی مانند بطری آب و … از دیگر کارهایی بوده که برای حفظ سلامت دانش آموزان انجام گرفته است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل استان افزود: همدان تنها استانی بود که به شکل ابتکاری نسبت به خرید دستگاه های فن تهویه و نصب آن در مدارس اقدام کرد و تاکنون ۷۵ درصد از حدود ۱۱ هزار و ۵٠٠ کلاس درس موجود در مدارس استان مجهز به این دستگاه ها شدند که به‌ویژه در فصل سرد به تهویه مناسب هوای درون کلاس ها کمک می کنند.

وی گفت: هیچ تفاوتی در شهری و روستایی بودن مدرسه وجود ندارد و رعایت موارد مورد انتظار و توجه به دستورالعمل ها تاکنون هم در مدارس روستایی و هم در مدارس شهری عالی بوده است.

جعفری تصریح کرد: متأسفانه همانند سایر اقشار تعداد کمی از همکاران فرهنگی را به‌ خاطر این بیماری از دست دادیم. اما در حوزه دانش آموزان خوشبختانه در سال تحصیلی جاری گزارشی مبنی بر فوت نداشته ایم.

وی در این راستا خاطرنشان کرد: کم تحرکی مضاعف دانش آموزان به دلیل خانه‌نشینی و آموزش های ناخواسته‌ و نگرانی از بروز تاثیر منفی شرایط بیماری کرونایی بر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان امری طبیعی است. اما همکاران ما با مشارکت اولیا تلاش می کنند با فعالیت های هدفمند این معضلات را به حداقل برسانند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.