stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 432383
  • 16 فروردین 1401 - 9:25
2

تولید دستگاه خندق کَن در انحصار جوانان خوزستانی

تولید دستگاه خندق کَن در انحصار جوانان خوزستانی
خوزستان - شرکت تولیدکننده صنایع کشاورزی نوین در خوزستان موفق به تولید و استفاده از دستگاه خندق کَن در حوزه کشاورزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شد.
قلم | qalamna.ir :

میلاد خرمی مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دز در خوزستان گفت: ترنچر یا خندق کن دستگاهی است که برای زهکشی زمین‌های کشاورزی استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی نسب به استفاده از ترنچر‌های کششی برای شوره زدایی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اشاره کرد و افزود: این دستگاه علاوه بر حفاری زمین، لوله گذاری، تسطیح زمین و همچنین زهکشی را انجام می‌دهد و می‌توان از آن در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی بهره‌مند شد.

او مدیریت طول، عرض و ارتفاع زمین با بکارگیری یک دستگاه ماهواره‌ای، هدایت ماهواره در ایستگاه زمینی، تنظیم مقدار سمپاشی، کودپاشی و همچنین آبیاری با استفاده از حسگر‌های نصب شده روی خندق کَن را از ویژگی‌هایی منحصر به فرد این دستگاه برشمرد.

خرمی نسب می‌گوید: این دستگاه ماهواره‌ای اطلاعاتی در مورد نقشه برداری زمین، توپوگرافی، تعیین میزان مساحت زمین و حجم جابجایی خاک برای تسطیح زمین ارائه می‌دهد، به عبارت دیگر ایستگاه زمینی از امواج ماهواره‌ای اطلاعات گیاه را دریافت کرده و به دستگاه ارسال می‌کند، سپس به کنترل نصب شده روی دستگاه دستور می‌دهد.

مدیر بازرگانی این شرکت صنعتی با اشاره به تولید و صادرات همه دستگاه‌های نوین کشاورزی، ادامه داد: در تولید سامانه ماهواره‌ای ایران پس از آمریکا و چین، سومین کشور دارنده این دستگاه که در شرکت دز تولید می‌شود.

به گفته خرمی نسب؛ علاوه بر ترنچر‌ها یا خندق کن‌های تولیدی این شرکت با سرعت بالاتر و جابجایی و حمل راحت تر، قیمت تمام شده آن یک پنجم مشابه خارجی آن است که از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.