stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 432389
  • 16 فروردین 1401 - 10:02
0

طرح ضیافت الهی در ۲۵ بقعه استان کرمانشاه برگزار می‌شود

طرح ضیافت الهی در ۲۵ بقعه استان کرمانشاه برگزار می‌شود
کرمانشاه -قلمنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۲۵ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد صالحی» افزود: این برنامه ها با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات با حضور مبلغین اعزامی و روحانیون استان کرمانشاه در بقاع متبرکه برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برپایی کرسی های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم ،برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مراسم جزخوانی، اجرای برنامه های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان است .

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به برپایی سفره های افطاری نیز گفت: در ماه مبارک رمضان سفره های افطاری ساده در بقاع متبرکه با رعایت پروتکلهای بهداشتی برپا می شود و در صورتی که بیماری کرونا شرایط محدود کننده ای را تحمیل کند بسته های افطاری ساده پس از نماز جایگزین برپایی سفره های افطاری می شود.

وی برپایی خیمه های معرفت شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، تربیت فرزند، گفتمان های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان و مشاوره‌ با حضور روحانی متخصص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مسابقه فرهنگی متناسب با این ماه و ارائه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد و گفت: برگزاری ویژه برنامه های، خدیجه مادر امت ، جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و کاروان شادی نسیم کرامت ویژه ولات امام حسن مجتبی(ع) و برپایی سفره های کریمانه افطار از برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: در لیالی قدر نیز برنامه های مختلفی از جمله دعوت از قاریان، سخنرانان و مداحان برجسته کشوری، برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر و پذیرایی و توزیع سحری در بقاع متبرکه خواهیم داشت.

در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه، بیش از ۴۰ هزار موقوفه و ۶۴ بقاع متبرکه وجود دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.