stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۹ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 19 July , 2024
  • کد خبر : 432880
  • 18 فروردین 1401 - 14:52
0

پلیس فتای تهران سارق ۴۰۰ میلیون تومانی رمزارز را دستگیر کرد

پلیس فتای تهران سارق ۴۰۰ میلیون تومانی رمزارز را دستگیر کرد
قلم | qalamna.ir :

از پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه کیف پول الکترونیکی وی مورد سرقت قرار گرفته، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به اظهارات مالباخته و همچنین سرعت عمل کارشناسان پلیس فتا، سرنخ هایی از هویت متهم به دست آمد.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که سارق، تعمیرکار گوشی تلفن همراه هوشمند است و به دلیل بی دقتی مالباخته در نگهداری کیف پول رمزارز و عدم گذاردن رمز روی برنامه‌های کاربردی گوشی تلفن همراه، متأسفانه کیف پول دیجیتالی وی توسط تعمیرکار گوشی تلفن همراه خالی شده است که این اهمال کاری شاکی؛ تعمیرکار موبایل را وسوسه کرده و موجودی کیف پول دیجیتال وی را خالی و این سرقت را رقم زده است.

رییس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: متهم پس از تشریفات قضائی در یک عملیات غافلگیرانه به همراه ادله دیجیتالی مرتبط با سرقت یادشده، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

به گفته وی، متهم در مواجهه با اسناد و مدارک فنی موجود به سرقت معادل ۴۰۰ میلیون تومانی ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی این شهروند اعتراف و در نهایت بعد از تشکیل پرونده به همراه مستندات جهت کسب تکلیف نهایی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه افرادی که در حوزه خرید و فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال بدون دانش کافی و با غفلت از امنیت آن وارد می‌شوند، باید بدانند که ورود به دنیای ارز رمزها دانش و تخصص خود را می‌طلبد و هرگونه بی دقتی یا اعتماد در این خصوص مساوی با از دست رفتن سرمایه آنها است.

وی بیان داشت: شهروندان عزیز در صورت بروز مشکل یا مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir موارد را مطرح تا اقدامات و راهنمایی‌های لازم صورت گیرد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.