stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 433504
  • 21 فروردین 1401 - 23:05
1
دبیر کارگروه بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

شهروندان از انجام هر نوع ورزش سبک و سنگین در فضای باز خودداری کنند

شهروندان از انجام هر نوع ورزش سبک و سنگین در فضای باز خودداری کنند
کرمانشاه- قلمنا- دبیر کارگروه بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از مردم خواست با توجه به آلودگی هوا از انجام فعالیت‌های شدید بدنی مانند قدم‌زدن در بوستان‌ها و دویدن و هرنوع ورزش سبک و سنگین خودداری کنند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «هومن رفیعی» افزود: با توجه به شرایط پایداری و محبوس شدن هوا به هیچ وجه در ارتفاعات کوه نوردان توقف نکنند و در صورت امکان کوهنوردی شان را تعطیل کنند.

وی اظهار داشت: به همشهریان توصیه می‌کنیم که از خروج غیرضروری از منزل و محل کار خودداری کنند بخصوص اگر دچار بیماری‌های قلبی و ریوی و مبتلا به آسم و آلرژی هستند و یا از لنزهای چشمی استفاده می کنند.

دبیر کارگروه بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در صورت خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک های مناسب و فیلتردار برای جلوگیری از تنفس در هوای آلوده استفاده کنند و همچنین در صورت امکان از عینک مناسب آنهایی که آلرژی ها چشمی دارند استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: در و پنجره و منافذ محل زندگی خانه و محل کار افراد کاملا باید بسته نگه داشته شود و از بازکردن غیرضروری آن خودداری کنند.

رفیعی همچین عنوان کرد: همشهریان تغذیه مناسب داشته باشند که تغذیه مناسب در شرایط بروز پدیده گرد و غبار مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه‌ها و سبزیجات تازه موجب دفع سموم از بدن می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته خودداری کرد، گفت: میوه ها و سبزیجات را که در محیط‌های باز نگهداری و عرضه می‌شود پس از خریداری کامل بشویید.

هوای ۶ شهرستان استان کرمانشاه همچنان ناسالم است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: شاخص کیفی هوا براساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، کنگاور، پاوه، کرمانشاه و اسلام آباد غرب در ساعت هفت صبح امروز بیانگر وضعیت ناسالم است.

«احد جلیلیان» افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت هفت صبح امروز در شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب ۵۰۰ بیانگر وضعیت بحران، کرمانشاه ۱۵۹، کنگاور ۱۵۶ و پاوه ۱۲۸ و اسلام آباد غرب ۱۴۶ را نشان داد که بیانگر وضعیت هشدار در این چهار شهرستان است.

وی اظهار داشت: این وضعیت نشان دهنده آلودگی هوا ناشی از ورود گرد و خاک بوده و ناسالم برای گروه های حساس است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه گفت: بر این اساس طبق توصیه‌های بهداشت تاکید می شود گروه های حساس شامل سالمندان، کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی در شهرستان قصرشیرین از منزل خارج نشوند و توصیه می شود سایر افراد نیز جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

جلیلیان اضافه کرد: در این شهرستان ها گروه های حساس حتی الامکان از منزل خارج نشوند و سایر افراد حضور خود را در فضای آزاد به حداقل زمان کاهش دهند.

مدارس شهرستان‌های آلوده استان کرمانشاه امروز نیز برای دومین روز متوالی تعطیل شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.